RTV Teorija i praksa

као što su sateliti, kablovske mreže, antene, televizijski prijemnici, itd. • Stimulisanje razvoja savremene komunikacione infrastrukture koji jasno treba da doprinese učvrščivanju ekonomske pozicije Zajednice i da ojača njenu buduču konkurentnost na svetskom tržištu. U pogledu unapređenja produkcije i distribucije audiovizuelnih dela evropskog porekla, obaveza je svakog radio i TV centra da prikaže određen broj stvaralačkih dela koja su nastala u Zajednici, od čega jedan broj u prvom prikazivanju i dela koja su proizvedena samostalno. Na taj način predlog nudi potreban izlaz u cilju stimulisanja razvoja programske industrije Zajednice i obezbeđuje prisustvo produkcije koja izražava kultume različitosti Zajednice. Što se tiče pravnog okvira za funkciju reklame, predlog predviđa slobodnu cirkulaciju televizijskih programa i ргеко granica čije je vreme za reklamu manje od 15% ukupnog vremena emitovanja, ostavljajuči državama članicama slobodu da odobre ili ne odobre reklame i da ograniče njihovo vreme emitovanja. Osim toga, predlog predviđa i neke osnovne norme programiranja reklama (prekid programa, vreme trajanja reklame, opšte kriterije za reklame, zabranu reklamiranja svih proizvoda od duvana, ograničavanje reklamiranja alkoholnih piča, zaštitu omladine od reklama, najavljivanje i kontrolu). Međutim, predlog ostavlja mogučnost državama članicama da predvide i strožije i detaljnije norme, kao i da zabrane ili ograniče emitovanje reklama nedeljom i prazničnim danima i da zabrane svako reklamiranje alkoholnih piča. U pogledu zaštite omladine predlog isključuje programe koji bi ozbiljnije škodili fizičkom, mentalnom i moralnom razvoju mladih. Najzad, što se tiče autorskih prava, mogučnost integralnog, neizmenjenog i istovremenog prenosa programa iz drugih država članica treba da bude obezbeđena uz poštovanja autorskih prava, odnosno zaključivanjem ugovora između nosioca prava i kablovskih distributera. Međutim, ako se ne postigne takav sporazum, a po isteku гока za pregovore od dve

158