RTV Teorija i praksa
RCS 90 irna servo-uređaje ugrađene u robotske karnere kao pornoć u obavijanju svih pomenutih funkcija. Jedan operater sa kontrolnog pulta može da nadgieda rad tri kamere postavljene na podu i jedne montirane na tavanici. (Worid Broadcast News, jun 1988, str. 34) BERLUSKONIJEVE REKLAME NA SOVJETSKOJ TELEVIZIJI Silvio Berluskoni, najpoznatiji vlasnik privatne teievizije u Itaiiji, sklopio je trogodišnji ugovor sa ekskiuzivnim pravom da sovjetsku televiziju snabdeva reklamama iz zapadne Evrope. lako za sada možda nema mnogo zapadnih kompanija zainteresovanih za ovaj posao, jer se malo njihovih proizvoda prodaje u SSSR, ugovor pruža velike mogučnosti pošto pokriva tri giavna sovjetska kanaia. U okviru ugovora Berluskonijeva rekiamna agencija „Pubitaiija” moći če da prodaje vremenske intervale na dva od ovih kanaia svakodnevno u dvočasovnim segmentima, u jutarnjira satima na jednom kanalu i večernjim na drugom. Na trečem kanalu aranžman je takav đa če se rekiame emitovati u četvoročasovnom vremenskom segmentu. lako če vreme emitovanja rekiama biti ograničeno na 35 minuta za vreme ovog perioda, propagandni program če moči da se prikazuje u biokovima dugim kao i pomenuto vremensko ograničenje, tako da če biti moguče emitovati kratke rekiamne filmove pored konvencionalnih rekiama. Reklamiranje duvana i alkohola je zabranjeno. Pregovori oko ovog posia trajali su više od godinu dana, kako kaže Beriuskoni, u konkurenciji sa rivaiima čija imena nisu poznata. Italijanska preduzeća, kao „Fijat”, več dugo održavaju trgovinske veze sa istočnim blokom, što je u ovom slučaju bez sumnje pomoglo. Razgovara se i o sličnim ugovorima preko „Pubitaiije” sa drugim zemijama istočne Evrope, a takođe i sa Kinom. (Cable & Sateilite Europe, jun 1988, str. 8)
247