RTV Teorija i praksa
nastupa i na kraju je isto tako dan pun informacijski podatak o sadašnjem stalnom sastavu ansambala RTB sa stanjem u 1987. godini. S historijske točke gledišta posebno je važno vrlo opšimo poglavlje u kojem je autorica uspjela prikazati i konkretne dnevne muzičke programe Radio-Beograda počevši od 1937. godine. Zahvaljujući tome ogromnom truđu naša muzička javnost je dobila sintetsku sliku programskog, izvođačkog djelovanja ansambala i orkestara, što je dragocijen podatak za pisanje historije muzičke kulture u Srbiji. Ocjenjujući domet i vrijednost ovoga kapitalnog rada, Sveta Lukić je naglasio ,da je ono što je uradila Darinka Simić-Mitrović važno za proučavanje muzičkog ukusa, za proučavanje kultumog života, kultume razmene, uzimanja i davanja" ne samo u SR Srbiji nego i šire. Kao aktivna umjetnica, kasnije muzički pedagog i urednik muzičkih emisija, Darinka Simić-Mitrović je ovom knjigom dala ne samo jednu preciznu (i potrebnu!) kroniku muzičkog života u Radio-Beogradu, nego je, još i više od toga, dala jedan poprečni sintetski presjek plodnog polastoljetnog djelovanja Radio-Beograda u prezentiranju muzičke umjetnosti, animaciji za muzičku umjetnost kao i širenju muzičke urajetnosti. Zato je s pravom S.Atanacković ovaj kapitalni rad ocijenio kao ,rad koji je prerastao namere pukog beleženja razvojnih tokova muzičkog programa dugog pola veka, te postala inventivno kazivanje i dokazivanje njegovog trajanja kroz nas, slušaoce i nas u njemu. Zasvođeno logikom muzičkog oblika, ogrejano prisnošću, prosvetljeno jednostavnošću, ovo delo spasilo je od zaborava mnoge stranice u našem trajanju koje bi već sutra bilo nemoguće rekonstmisati". Zbog toga će ova knjiga naići na puno razumijevanje svih kreativnih, reproduktivnih i receptivnih poslenika u muzičkoj umjetnosti.
Mario Plenković
246