RTV Teorija i praksa

stvaralačke preokupacije materijalizujem jezikom videa i televizije. Studije filmske i televizijske režije započeo sam u Vašingtonu, SAD, na American University u klasi dr Džejmsa Ondera, a završio na Akademiji za pozorište, film, radio i televiziju u Beogradu u klasi prof. Živojina Pavlovića, a zatim prof. Save Mrmka. Kasnije, na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu magistrirao sam iz oblasti teorije televizije i masovnih komunikacija pod mentorstvom prof. Ratka Đurovića. Ipak, na moj umetnički razvoj najviše su uticali s jedne strane pasionirano gledanje filma i televizije, a s druge neposredan život i kontakt sa tzv. Vašingtonskom/Američkom kolorističkom školom koju najbolje simbolizuje delo slikara Marka Rotka. Šta je predmet televizijske reiije i koji je osnovni umetnički zadatak savremenog televizijskog reditelja? Predmet televizijske režije jeste oblikovanje i transpozicija sveukupnog „sveta života" i „sveta imaginacije” u autentičan televizijski svet. Osnovni umetnički zadatak savremenog televizijskog reditelja je da originalnim, televizijskim jezikom dosegne i stvori svetove, stvarne ili irealne, koje nijedan drugi medij ne može dosegnuti, a zatim i da otkrije prostore nepercepirane na taj uačin ili uopšte, do tada. U kojim svojim vidovima televizija jeste umetnost i u čemu se ogleda estetska uslovljenost televizije kao umetnosti? Televizija je umetnost onda kada svojim sopstvenim sintetičkim jezikom otkriva ili stvara svetove koji mogu biti doživljeni upravo samo onda kada postoje u televizijskom mediju, dakle ne u filmu, ne u pozorištu, ne na estradi, ne u slikarstvu, grafici, fotografiji itd. U kakvom je odnosu televizijska relija prema drugim medijskim oblicima režiranja (drama, opera, film, lutka, animacija, radio)? Telcvizijska režija je u srodnom odnosu sa drugim oblicima i vrstama režije (drama, opera, film, lutka,

180