RTV Teorija i praksa

VI. STRUKTURA STANICE WHCR Pozajmili smo još nešto, pored ciljeva koje smo opisali u prethodnom odeljku, od radija kakav se sreće na drugim mestima. Naša struktura se prilično razlikuje od komercijalnih radio-stanica u Sjedinjenim Državama, ali imali smo u vidu ono što smo saznali o organzaciji nekih drugih rađijskih ustanova. Većina stanica u SAD, pošto su komercijalne i moraju da zarađuju novac pomoću reklama, organizovane su po principu piramide na čijem vrhu se nalazi vlasnik, a radnici su raspoređeni po nižim nivoima sve do dna gde se nalazi radna snaga najnižeg nivoa. Poslovna i prodajna strana u ovim stanicama obično dominira nad programskom stranom, tako da se moć ne deli unutar stmkture stanice. Ova vrsta strukture nije pogodna za stanicu WHCR. Рге svega, nama je potrebna mogućnost da slušaoci i dobrovoljci utiču na politiku stanice. Zatim, ne moramo da brinemo o prodaji i marketingu na način kako to čine stanice koje se izdržavaju od reklama. Ali moramo da imamo u vidu potrebe i želje Siti koledža, a to nas, takođe, čini drugačijim od komercijalnih stanica. U celom svetu u okviru pokreta lokalnog radija postoje modeli na osnovu kojih se može postaviti struktura stanice, koja omogućava maksimalno učešće auditorija u njenom radu. A postoje i načini da se obezbedi da svi Ijudi koji rade u stanici, bilo da su zaposleni sa punim radnim vremenom, honoramo ili na dobrovoljnoj osnovi, dobiju pravo učešća u odlučivanju o radu stanice. Ovo nije neobična ideja: ako se od slušalaca traži da svojim novcem izdržavaju stanicu i njeno osoblje, a od dobrovoljaca da pomažu svojim radom, obe grupe treba i da učestvuju u formiranju politike delovanja stanice. U prvom odeljku ukratko smo opisali neka radna mesta i tela koja odlučuju o politici stanice. Ovde bismo želeli da kažemo još nešto o tome i da vas uputimo kako da se uključite u tu strukturu, ako ste zainteresovani. Rekli smo vam u prvom odeljku da jezgro osoblja stanice WHCR čine upravnik stanice, inženjer, direktor

66