RTV Teorija i praksa

oživljen udžbenik vrhunske radio-dramske glume i glumačke prilagodljivosti studijskim mikrofonima. VRZINO KOLO U nizu dobrih primera o značajnim dometima dokumentarnog radija (a to je delatnost u kojoj je Drugi program Radio-Beograda u poslednje vreme bez premca) reprizno, kao i sve reprize koje to zaslužuju ako je premijera uspela, u pravi čas, u proleće 1990. oglasila se dokumentarno-dramska emisija pod naslovom Jugo-folk da ko zna već koji put potvrdi staru istinu o neredu, rekao bih dar-maru koji je zacario ne samo u našoj narodnoj i takozvanoj novokomponovanoj muzici. Metodom i izražajnim sredstvima ankete u kojoj su učestvovali javni i kulturni radnici, prolaznici i interpretatori - pevači, uz obilje odlomaka pojedinih muzičkih numera kao pouzdanom ilustracijom, autori Jugo-folka: urednik Vojislav Donić, reditelj Boda Marković, novinar Zoran Duričić, muzički urednik Radmila Trifunović-Diklić i ton-majstor Zoran Jerković „као na dlanu" naznačili su u čcmu je pravi smisao raskrsnice na kojoj se danas razdvajaju i zapetljavaju putcvi i staze narodne muzike. I, ma koliko da je tačna ona narodna o tome da je svetu teško ugoditi, u područjima narodnc muzike sve se više sudaramo sa vrzinim kolom različitih ukusa, neukusa, nazora i protivrcčnih navika. Autori emisije o kojoj je reč baš su i tcžili tome da učcsnici ankcte o jugo-folku podsete na činjcnicu koliko jc danas tcško (možda i ncmoguće!) odvojiti žito od kukoljau narodnoj novokomponovanoj muzici. Dokle god su u nadirućoj vcćini oni kojima je, po sopstvenim rečima .idiol" (umesto idol) ncko iz šljaštećeg buljuka .bclozuhih dilbcra" - jer znaju sve njihove ploče i pesme napamet, a kojima novinar poznat po rcskoj duhovitosti uzaludno dovikujc: - .Zatvorite usta. übi nas promaja!" dotlc ćc izvorni folklor, narodni mc lu .- i ritmovi ostajati po strani novokomponovanog rušilaštva. Ili će smireno čckati nckc boljc dane.

40