RTV Teorija i praksa

državnu televiziju nalaze se u Saudijskoj Arabiji i Zalivu a egipatska TV neće proizvoditi ništa što bi isključilo Saudijsku Arabiju. Saudijci žele samo stvari koje bi se mogle prikazivati u srednjera veku. Kao sve arapske vlade oni žele da održe status quo. Zato im mi to i dajemo'. PODRIVANJE RAZVOJA U mnogim azijskim društvima vlade počinju da brinu da upotreba video-rikordera potkopava ciljeve razvoja. Na primer, u Maleziji 75 % gledalaca video-kaseta su malezijski Kinezi. Vlada pokušava da spoji nekoliko kultura kroz upotrebu državnog jezika (bahasa-malezija), ali Kinezi više vole kasete na kineskom jeziku iz Hong Konga nego TV usluge na glavnom bahasa-malezijskom, a ta činjenica vlastima nije nimalo po volji. Ministar informacija Adib Adam 1982. izrazio je strah da vladine poruke ne stižu do Ijudi i da smanjivanje TV auditorija u korist videa može „ugroziti vladina nastojanja u širenju nacionalnih aspiracija i vrednosti i kanalisanja informacija prema stanovništvu". U jednom članku u dnevnim novinama .Star" ođ2l. juna 1983. onje upozorio da video-kasete mogu izložiti Ijude političkom uticaju suprotnom vladinoj politici i nacionalnoj kulturi, štetiti televizijskim vestima i informacijama, pa tako i vladinim nastojanjima da uspostavi rasnu trpeljivost. Medutim, kontraoptužba je glasila da je televizija dosadna. Isto se dogodilo u Indoneziji, reakcija na osiromašcne TV usluge bila je sve veće okretanje video-rikorderima; - „indonezijske vlasti su takode zabrinute zbog videa sa Zapada i stalno upozoravaju publiku na ’kulturno i političko zagadivanje' iz inostranstva, posebno na komunističku propagandu iz Kine' 9 . U islamskim kulturama video takođe narušava tradicionalne vrednosti i moral. Indusi, pripadnici srcdnjc klase, takođe su sada postali veliki korisnici video-rikordera.

9 John Lem, »Video in Asia: frivolily, fruslralion and fulility", Media Developmcnt, lom XXXII, br. 1. 1985.

53