RTV Teorija i praksa

Tabcla 3 - Gledalačke navike, privrženost kanalima (4 nedcljc)

SREDINE SA VIŠE KANALA Kako Ijndi prave izbor u sredinama sa više XV kanala? Ima li tu dokaza koji će dati ključ za rešavanje pitanja o tomc da li budućnost telcvizije leži u programu uvezenom iz bogatih društava, a poscbno iz SAD? U dctaljnoj empirijskoj studiji Dcnt, Vinkfild i Lojd (Dcnt, Winkficld i Lloyd) posmatrali su korišćcnje tclcvizijc u srcdinama sa više XV kanla. 22 Zcmlje u kojima jc obavljcna studija bilc su Holandija, Belgija, Švajcarska i SR Nemačka, a uzorak je uziman isključivo iz domaćinstava sa kablovskom telcvizijom. Tcoretski

22 T. Denl et al. ,TV usage in a mulli-channei cnvironment: the applicalion of rcsoarch to broadcasling decision", Huropean Societv of Markcl Resoarch (ESOMAR) Papers, 1987.

72

Belgija NemaČka Holandija Švajcarska Ukupan broj kannla 23 22 23 19 % gledanja i 0,4 0,8 1,0 2 1.6 1,2 10,1 2,2 3 3,3 2,9 13,7 4,1 4 4,8 4.2 18,7 8,0 5 16,8 12,6 20,9 10,4 6 25,4 17,0 15,3 17,3 7 23,0 21,3 8,4 21,3 8 8,7 16,9 6,8 13,3 9 7,3 5,8 3,3 9,9 10 6,2 8,8 2,4 5,2 11 0,7 6,4 0,4 4,6 12 + 1,8 3,1 2,6 Najveća glcdanost kanala 38,1 24,8 56,0 24,9 Prosočan broj kanala koji se gledaiu 6,6 L2 Д.° 6,9