RTV Teorija i praksa

kablovskom televizijom koriste nove mogućnosti da gledaju televiziju u vreme ili na mestima gde ranije nisu gledali." Primamljiva teza koja se pomalja i ostaje da lebdi pred očima nekih medijskih poduzetnika jeste da veći izbor vodi ka slabijoj privrženosti, ka fragmentiranju ne na demografskoj osnovi već na osnovu .životnog stila", ka ciljnim grupama koje se mogu definisati, i specifičnim manjinama koje bi raogle da posluže kao osnova za nova tržišta koja će se tek stvoriti. U Velikoj Britaniji postoje neka istraživanja o ponašanju gledalaca u domaćinstvima sa kablovskom televizijom, koja čini se potvrđuju glavni pravac ove analize. U Velikoj Britaniji potoji 1 190 000 dimaćinstava koje je kabl zaobišao i 193 173 domaćinstva pretplaćena na kablovske programske usluge prema podacima od jula 1987. godine. 23 Kablovska domaćinstva obično imaju veći broj članova (3,56 članova), češće imaju video (50%), više od jednog televizora (54%), i troše više vremena na gledanje (5,6 sati dnevno) nego što iznosi nacionalni prosek. U novembru 1986. godine 28% vremena gledanja televizije u kablovskim domaćinstvima potrošeno je na gledanje kablovskog programa na štetu obične televizije, što je za 7 % više u odnosu na prethodnu godinu. Posebno je zanimljiva činjenica da se znatno više gledala kablovska televizija nego Kanal četiri i BBC 2, „manjinski' kanali u okviru sistema javnih TV usluga. 24 GLEDANJE KABLOVSKE TELEVIZIJE U DOMAĆINSTVIMA Najnovije podatke o glcdanju kablovske tclcvizije u domaćinstvima ili usiugama za koje se podrazumeva da su pretežno zabavnog karaktera u zapadnoevropskim

23 V.;.UK Citble TV Authoritv”, Annuai Reports and Aecounts, 1986/87. 24 JICCAR 1986, ,UK Cable TV Aulhority“, op. cit.

74