RTV Teorija i praksa

Mirsada Bećirovića Balkanac ili tako je govorio Džoni. Delo je očigledno nastalo s ambicijom da otkrije i ukaže na neke karakterne osobine Ijudi balkanskog podneblja. Bez pretenzija da nametne bilo kakve zaključke, ali sa vidnom željom da registruje sve važnije protivrečnosti, koje su inače tipične za našeg čoveka, Bećirović uspeva da formira radiofonski dokument, koji pleni pažnju otvorenošću izlaganja i svestranošću u navođenju problema i mnogih pojava što prate u raznim vremenima i pod različitim uslovima život na ovom tlu. U dokumentarno kazivanje on je utkao i stihove koje su kazivali Radko Polič, Zoja Odak, Niko Goršič i Veronika Drolc. Nema sumhje da je emisija Balkanac ili tako je govorio Džoni mogla slušaoce podstaći na razmišljanje o prošlosti, savremenosti i budućnosti Balkana i Balkanaca. Izazov je stigao u pravi čas - u vreme kada želimo kročiti u Evropu, kako se to obično govori, mada smo u njoj otkad znamo za vlastiti identitet. Snimak majstora tona Mirsada Tukića bio je jasan i efektno montiran. Bila je to još jedna uspešna emisija 111 programa Radio Sarajeva, koja je ukazala na repertoarsku širinu koja obuhvata, kako vidimo, pored poetske i filozofske dramaturgije i dokumentaristička ostvarenja, što u principu treba pozdraviti, jer odgovara duhu vremena, odnosno interesovanjima auditorija. VIŠE OD INFORMACIJE Na II programu Radio Zagreba Bosiljka Perić-Kempf i Branko Magdić redovno prate muzički život u Zagrebu i drugim hrvatskim gradovima. To čine vanredno spretno koristeći radiofonske mogućnosti, uz razgovore pred mikrofonom ili telefonom i plasirajući odgovarajuće muzičke ilustracije, uvek u funkciji izgovorene reči. Ako Bosiljka Perić-Kcmpf najviš pažnje poklanja afirmaciji domaćeg muzičkog stvaralaštva, onda se isto lako možc reći da Branko Magdić svoja intcrcsovanja usmcrava na muzičkc izvođače. Oni uspcvaju da u rcdovnoj jcdnočasovnoj

58