RTV Teorija i praksa

drugim novinarima. Koncepcija programa zahteva da lice koje se pojavljuje na ekranu bude ličnost sa stavom. Iz tog razloga svi se reporteri uvek vide na ekranu, a na kraju vesti ili sekvence, pojavljuje se njihovo ime. Cilj je da se stvori „familija TV-AM” prepoznatljiva, prisna i prijateljska. Značajnu ulogu u popu'arnosti emisije igra đivan. Divan stvara opuštenu atmosferu, nagoni goste da slobodno razgovaraju. U prvim momentima smatralo se da divan ne odgovara intervjuima o ozbiljnim temama pa je za ove bio predviđen drugi deo studija sa tradicionalnim nameštajem. Ali, on je sve manje korišćen pa je đivan postao jedini centar emisije. Ne samo da se ustanovilo da je ovakva scenografija pogodna za intervjue, sa više učesnika, već je ona pomagala političarima i drugima da se otvore i da budu opušteniji nego što bi bili u atmosferi informativnog magazina. I boja igra svoju ulogu. Generalni dircktor je übeđen da Ijudi posle buđenja više vole vesele i optimističke boje - nikako sivu ili tamnu. Iz tih razloga dekor TV-AM je kombinacija brižljivo sioženih boja: voditelji se oblače u odeću živih, okrepijujućih tonova: roze, oranž, žuta i uglavnom pastelne nijanse. Ankete pokazuju da se svi TV gledaoci rano ujutru pripremaju za odlazak na posao, doručkuju i planiraju svoj dan. Važno je da gledaoci mogu da prate program a da ne gledaju u ekran. Dohro jutro, Britanijo povezan je zvukom. Drugim rečima, svaki gledalac može da shvati šta se dešava na ekranu slušajući samo ton, a povremeno i gledajući, ako ga neki deo zainteresuje. Elementi o kojima smo pisali: informativnost, voditelji visokog profesionalnog nivoa, divan ~u centru” cmisije, smišljeno i originalno korišćcnje boja, tonska povezanost - odgovaraju potrebama publike u jutarnje vreme i doprinose uspehu. Ove komponente predstavljaju koncepciju koja se dopada britanskoj TV publici. Program se usavršava. Program nazvan Posle dcvet (After nine) vrlo dobro jc primljen. Obrača se ženama, a one čine veći dco auditorija poslc 9.00 časova. TV-AM sc izborio za solidno i trajno meslo među britanskim televizijama.

101