RTV Teorija i praksa

ZAKLJUČAK Emitovanje televizijskog programa u jutarnjim satima krajem XX veka postala je neophodnost. Kakve su odlike programa koji se emituje u jutarnje sate? Dosadašnja iskustva mogla bi da se rezimiraju na sledeći način: 1. jutarnji TV programi emituju se u kontinuitctu, bez prekida, 2. tokom jutarnjih TV programa emituju se kratke vesti, u trajanju od jednog do devet minuta, 3. da bi se jutarnji program nametnuo u određenoj sredini potrebno je da protekne osamnaest do dvadeset i četiri meseca, 4. osnovna nit programa su aktuelnosti; treba upotrebiti sva sredstva i po svaku cenu gledaocu pružiti slike o noćašnjim događajima; 5. vreme i trajanje dorućka razlikuju se od zemlje do zemlje: ovi elementi su odlučujući pri koncipiranju programa; 6. voditelj, ili čežće par vodiielja, ima zadatak da nađe pravi ton - između ozbiljnog i iakog, prilagođen temi i zemlji. Do sada su poznata čeliri faktora uspeha ovih programa. - informisati Ijude o onome što se u svetu desilo posle njihovog odlaska na spavanje; - dati gledaocima teme za razgovor; - zasmejati ih; - pružiti im praktične i korisne informacije. Redakcije jutarnjih TV programa upoznate su sa podacima ko sačinjava njihovu publiku. U najvcćem broju slučajeva to su: a) osobe, koje pre nego što odu na posao, više volc da vide nego da samo odslušaju informaciju; b) osobe preko 55 godina; c) domaćice;

110