RTV Teorija i praksa

PROIZVODNI FORMAT EMISIONI STANDARD 1. 4:3 PAL/SECAM 4:3 MAC 4:3 2. Analogne komponente 4:3 PAL/SECAM 4:3 MAC 4:3 3. Digitalne komponente 4:3 PAL/SECAM 4:3 MAC 4:3 4. Mešane komponente 16:9 MAC 16:9 „Kolor plus” 16:9 PAL/SECAM 4:3 MAC 4:3 5. „Kolor plus” „Kolor plus” 16:9 MAC 16:9 PAL/SECAM 4:3 MAC 4:3 6. HDTV HD MAC MUSE Digitalni Š.P. Digitalni U.P. MAC 16:9 „Kolor plus” 16:9 PAL/SECAM 4:3 MAC 4:3 U ovoj tabeli namerno je izostavljena nesporna mogućnost da se neki signal „nižeg nivoa” podigne konverzijom na gore kako bi napajao neki „viši” emisioni sistem. Ovakav postupak će svakako postojati u praksi, ali je teško verovati đa bi to mogao biti sistematski pristup, јег ne bi bilo racionalno započeti servis „višeg” kvaliteta i stalno ga napajati signalima sumnjivih performansi. S druge strane, konverzija „па dole” mora biti razmatrana kao mogućnost manje-više stalne prakse u datim uslovima. Ova tabela je veoma značajna te zaslužuje nekoliko reči analize: SLUČAJ BR. 1. Ovo je praktično sadašnja situacija u mnogim radio-difuznim sredinama, kada se u delu proizvodnje gotovo ništa ne menja osim uvođenja nekih digitalnih „crnih kutija” opremljenih analognim

154