RTV Teorija i praksa

Караван - „Осат и Лудмер”

Када једна серија непрекидно, не мењајуЋи квалитет, траје двадесет година (од 1963. до 1983) и њен назив постане синоним и блиска асоцијација на аутора, онда је најтеже представити и серију и аутора. Све што се напише - мало је. Можда је најсажетији био Игор Холодков у поговору Каравана (Библиотека „Прилози за историју Телевизије Веоград", књ. 4,стр. 319): - „Шлан КовачевиЋ је био аутор посебног облика новинарских документарних емисија и у њиховом креирању користио се различитим аудиовизуелним могуТ\ностима медија. Уносио је оригинална комбиновања елемената вишеслојног језика телевизије. Нека остане забележено да је Караван третиран у критици, и јавности уопште, и као путопис, и путописна репортажа, и у појединим секвенцама као друштвена хроника... V Каравану су обједињене особине пичности аутора са садржајима емисија и тежњом човека да трага, налази и упознаје нове средине, људе, њихов живот, да се саживи са личностима из историјских збивања. Своје преокупације и тежње гледалаца КовачевиЋ је обједињавао творачким прилазом. Спадао је у ону категорију телевизијских посленика који су свој живот идентификовали са професијом". Сам аутор за свој начин рада изјавио је: - „Мислим да се емисије типа као што су моје, могу правити само ако човек стрпљиво збира и из масе података

179