RTV Teorija i praksa

u stanju da kao odrasli u potpunosti razumeju televizijsku emisiju, da se mnogo jače vezuju za likove i da opažaju vizuelno, da bi tek postepeno bila u stanju da razlikuju bitno od sporednog. Deca se emocionalno poistovećuju sa likovima mnogo lakše nego odrasli i u vezi sa tim njihove reakcije, kao na priraer strah, su intenzivnije i dugotrajnije. Ista pravila važe za fantastičnu i realističnu dramu. Treba voditi računa da se ovim emisijama ne izazove uznemirenost i nepoželjna tenzija, ili da se podstiče na agresivno ponašanje. U okviru programa vesti takođe se mora obratiti pažnja na slične uticaje i posledice prezentovanja nasilja, posebno u kontekstu mogućnosti da ih deca samostalno gledaju. Stvaraoci programa treba da budu svesni da se moralni i vrednosni stavovi postepeno izgrađuju u toku detinjstva, tako da su deca i mladi podložniji uticajima od odraslih. Stoga se mora voditi računa da programi ne podrivaju moralni razvoj mladih. Promocija i najava U nekim slučajevima može programa postojati potreba da programima koji sadrže scene nasilja prethode detaljna upozorenja, međutim preterana upozorenja mogu biti bez efekata. Ona ne bi trebalo da

20