RTV Teorija i praksa

SOCIJALNE POTREBE LIKOVA Socijalne potrebe likova su raznolike, ali glavne su: - potreba za druStvom (svi program!), - potreba za pripadanjem, za ljubaviju: Babino unuče, Sijamci, Učitelj, Pilot u travi, Usijane glave, Junak mog detinjstva, Sećam se, Dunja, Velika mala matura, Lubenice. Ostale potrebe koje manje ili više mogu da se nadu u svim programima jesu: pomaganje drugom, samopotvrdivanje, potreba za saznanjem, nasilništvo, radoznalost, potreba za sticanjem, potreba za potčinjavanjem, estetske potrebe itd. Potreba za znanjem ili saznanjem najrede se zadovoljava u Skoli (čak i serija Učitelj, sa radnjom u Skoli improvizovanoj od kafane odmah pośle rata, ima učitelja koji je poslednja osoba koja bi zadovoljila njihovu potrebu za znanjem). Škola je mesto ili za blago ismejavanje profesora i direktora (Sijamci, Babino unuče, Sazvežđe belog duda, Rođaci izLazina) ili mesto na korne deca moraju da se pojave jer je obavezni deo njihovog života (Junak mog detinj sta, Usijane glave), ali samo da bi nastaviii priču koju su započeli iii je iskomplikovali (Sijamci, Babino unuće, Usijane glave). VREDNOSTI Vrednosti koje podstiču ponaSanje likova dece u składu su sa društvenim i socijalnim potrebama: - snalažljivost je nametnula porodična situacija likova, a osnovno je psiholoSko odredenje za preživljavanje ili dolaženje do cilja (koji mu je odredila radnja dramę). - samostalnot, hrabrost, pravičnost, skromnost, vernost, požrtvovanost, - usmerenostprema moralnim autoritetima koji nalažu šta treba ispravno da se čini, veoma je retka. Serije i dramę za decu Televizije Beograd autoritetima se bave (i ima ih u njima) onoliko koliko i u naSem đruštvu skoro da ih nema.

182