RTV Teorija i praksa

ObadovićXn£o učiti, dr Borivoje Stevanović; Miroljub Jevtović - Prenos svečane Akademije sa KNU - Vuk Karadžić 64 i Moru na izvoru JDP - dime je počela sa radom Obrazovna redakcija, Tajne života, 10 savremenih arhitekata Jugoslavije, Istine izablude o umetnosti Svete Lukića, Vodeći arhitekti sveta autora Mrhajla Mitrovića; Miodrag Ilić Osnovi opšteg obrazovanja. Sta je bitno karakterisalo edukativni program Televizije Beograd i režiju u njemu? U toj fazi rada u Redakciji obrazovnog programa na Osnovama opšteg obrazovanja, Naučnom programu, Opšteobrazovnom, zalim Otvorenom univerzitetu, kao i u radu Pedagoških TV kolonija koje je glavni urednik M. Jevtović organizovao u rasponu od 1. pedagoške kolonije u Sremskim Karlovcima, avgusta 1966, do 5. kolonije u Vrnjačkoj Banji, septembra 1970, formirao se i sopstveni rediteljski stil (obično smo govorili ne toliko poznat koliko „prepoznatljiv”) pristupa realizaciji edukativnih sadržaja i to od stavova „dijalektike putem televizije” do „strogih i brižljivih” (Strange des Denkens u. Sorgfalt des Sagens, prema M. Hajdegeru) Makluanovih/makluanističkih distinkcija linearno-mehaničkog tipa prema kibernetskom (tj. elektronskom) tipu racionaliteta. Kasniji rad u redakcijama Školskog i Naučnog programa glavnih urednika Čedomira Mirkovića i Petra Zivadinovića sa urednicima dr Draganom Uvalićem (Hemija u laboratoriji, Priče o elementima, Masinę i alati), Lj. Bogićevićem (Podrinje), Ivankom Ilić (Živorne zajednice), Oliverom Pavić i Vojom Čolanovićem (Krivulja stvaralačkogprocesa: Izumitelj trećeg uha - SUVAG Petra Guberine, Teoretičar live mašine - Rajko Tomović), samo su produžetak i nadopuna do konačnih 528 ukupno ostvarenih emisija u toku dvadesetpetogodižnjeg rada na Televiziji Beograd. Kada na kraju ne bib spomenuo i vredan doprinos voditelja i njihovo učešće u prezentaciji obrazovnih emisija, slika ne bi bila potpuuna. U tom svojstvu učestvovali su; prof. Vera Repac, Olga Nad, Dunja

222