RTV Teorija i praksa

prilika da se svestranije i živopisnije prikažu književni i životni udes Milice Stojadinović-Srpkinje. LIRSKA KOMEDIJA Premijera komedije Mesec dana na selu Ivana Sergejeviča Turgenjeva, u radio-adaptaciji Vesne Jezerkić, składno je upotpunila seriju „Dramska klasika.” Upravo u tom delu mogućno je sagledati sve karakteristike dramaturgije poznatog ruskog pisca, koją se javlja kao prethodnica Čehovljevih dramskih dęła: jasan i jednostavan siže i lepo profilisane ličnosti i njihova preživljavanja u sklopu pomno oblikovanih situacija koję se odlikuju suptilnim emocionalnim izlivima i ispovestima o različitim, često najtananijim raspoloženjima. U osnovi te komedije je tema društvene nejednakosti: autor postupno i uverljivo otkriva psihologiju ličnosti - pripadnika različilih društvenih slojeva. Tromosti osećanja, bezvoljnosti i pasivnoj duhovnoj ukalupljenosti plemića Rakilina u komediji su suprotstavljeni aklivnost i snaga, duševno zdravlje i mladalački žar demokratę Beljajeva. Prikazani su i Ijubavni odnosi aktera, i to iz različilih aspekala: u lirsko-dramatičnoj svellosti, ali i na komičan način. Delo je bilo najpre zabranjeno, potom, 1872, izvedeno sa skraćenjima, da bi ga, 1909, režirao Stanislavski na sceni Moskovskog hudožestvenog teatra. Otad je prisutno na mnogim scenama Rusije, a i na brojnim pozornicama u svetu. Vesna Jezerkić je uspešno skratila delo i smanjila brój likova od jedanaest na śest, ali ne znamo zažlo je ostavila da u završnoj rep lici saznamo kako je, pored ostalih, sa plemićkog imanja otputovala i Lizavela Bogdanovna, kad se ona u radio-adaptaciji nije ni pojavila? - Komediju Mesec dana na selu režirala je Olga Brajović insistirajući na lirskim akcenlima pri dočaravanju raspoloženja i sa težnjom ka oživljavanju pastoralnog ambijcnta. Glumci su glasovno izvrsno karakterisali likove, a naročito Maja Dimitrijević koją je uspela da dočara svu neodlučnost Natalije Petrovnc da se upusti u vanbračne ljubavne vode. Petar

91