RTV Teorija i praksa

korena“, ne izlazi od juče. iskustva su velika, njegovi efekti su poznati, dometi takođe. Potencijal kojim raspolažemo takođe je poznat. Predlažem da se ova serija dilema zatvori. I u tom smislu kao zaključak: Časopis bi mogao da ostane takav kakav jeste, da se ništa u njemu ne menja, osim da se, naravno. dopuni redakcija; posao bi tiine bio svršen i dobro urađen, tj. nastavljen. Ali, postoji izvesna šansa da se Časopis promeni, postoji obaveza da se promeni u odnosu na dva bitna elementa: na njegov status, položaj. ulogu, uopšte Sta radi, čemu služi. Jedan element se odnosi na promenu socijalnog ambijenta. što je očigledno, iako nije još dovoljno iskristalisano. Ne zna se baš tačno šta nam on donosi osim dilema i problema koji nisu naša prvenstvena briga, recimo u političkoj sferi, u ekonomskoj sferi. Mi to uzimamo kao dato, kao pretpostavku za naš posao ovde. bez obzira šta to nama značilo, kako se prema tome odnosili. Drugi element čini medijski sistem. Medijska situacija se promenila, i to očito. U vezi s promenom socijalnog ambijenta, recimo, ne sme se zaobići činjenica da već postoje druge male televizije i radio-stanice, da su se namnožile i da se stalno umnožavaju. Od njih će neki postati prilično moćni konkurenti, to nema nikakve sumnje, kad krenu, na primer, Braća Karić to neće biti ista situacija. U kulturnoj situaciji Srbijetakođe se nešto promenilo. Televizija i radio su danas kulturne insitucije najšireg dejstva. Sve drugo je reducirano ili propalo. I Radio-televizija Srbije stoga ne može prema Časopisu mecenatski da se odnosi. kao što se odnosila Radio-televizija Beograd - što je bilo viio plemenito, mi smo time mogli da se hvalimo pred svetom, pokazujući kako naša televizija ima i svoj časopis visoke intelektualne vrednosti. Mislim da ne bi trebalo činiti nikakve pokušaje u uređivačkoj politici Časopisa koji bi išli ka popularizaciji i širenju tržišta itd. To polje je zaposednuto, imamo veliku produkciju nedeljnika prilagođenih ritmu televizijskog i radijskog iskazivanja. Ali, mora postojati jedan časopis u kojem će tematske celine biti na visokostručnom nivou. Sledeće je društveno pitanje. Intenzivirano umnožavanje broja elektronskih medija može da dovede do rasipanja društvene energije, vremena, zagušenja medijskog prostora itd., ako iza svega ne stoji jedna osmišljena politika i strategija. Sta rade i gde su državni organi? Štaradi Ministarstvo informacija? Šta radi Vlada? Šta rade odgovarajući skupštinski odbori - nabrajanje

16