RTV Teorija i praksa

Emisije petkom na humoristički ili ozbiljan način govore o odnosima dece i roditelja, braće i sestara, uže i šire porodice i rodbine i svih sa kojima se dete sreće. Inspirativne slike iz svakodnevice trebalo bi da provociraju zapažanja, procenjivanja i zaključke i da posredno utiču na moralni lik onoga kome su namenjene. Očekuje se da u ovim sadržajima najmlađi prepoznaju sebe, svoje postupke i probleme i potraže puteve i načine njihovog rešavanja. U nastojanju da se kod slušalaca neguje sposobnost za uočavanje, doživljavanje, procenjivanje, vrednovanje i unošenje lepog u svakodnevni život, subotom se, uz odgovarajući komentar, govore najlepši stihovi za decu koji, pored doživljaja, podstiču i dečje književno stvaralaštvo, koje se takođe aflrmiše. Napominjem da ovako date okvire za sadržaje emisija po danima ne bi trebalo shvatiti doslovno; ponuđeni su samo u želji da se stekne jasniji uvid. Emisije su uglavnom kolažnog tipa, sadržaji i zadaci se prepliću. U prvom satu prepodnevnog programa petkom emituje se ~Slagalica“. Ova emisija se odlikuje širinom sadržaja i žanrova; prelistavaju se najlepše stranice književnosti za decu, vade se biseri iz bogate riznice narodnog stvaralaštva, a u studiju se sa decom i odraslima razgovara o aktuelnim problemima i uspostavlja uživo kontakt sa slušaocima. Potpisnik ovog predstavljanja, autor i urednik pomenutih emisija, svestan je činjenica da se iznete opaske odnose samo na ono što je trenutno zastupljeno u programu, da ovi sadržaji samo delimično ispunjavaju funkciju kompletnog i svestranog dečjeg programa, da bi trebalo dati više prostora deci, da bi bilo dobro u kreiranje uključiti više spoljnih saradnika, nastavnika, književnih i drugih pregalaca, da nedostaju povratne informacije slušalaca, da bi slike iz dečjeg života i rada morale biti neposrednije i ' konkretnije, itd, Međutim, bio bi uzaludan posao baviti se ovim temama pre nego što se opet steknu okolnosti da se dečji program proširi, pre nego što se stvore uslovi za angažovanje spoljnih saradnika i, na prvom mestu, pre nego što se oformi redakcija, tim novinara, koji će i profesionalno i fizički biti u stanju da osmisli i ispuni sve ono što u ovom trenutku nedostaje ili čega nema u dovoljnoj meri u programu.

75