Sion

263

вање бидо би безрасудно; Исус је могао себи предпоставити да сестре Лазареве, не иознавајући стање болесника, лако могу и сахранити га (као што се је и догодидо). Ст. 11: Лазар, наш иријатељ засиа; него идем да га пробудим. „Нов доказ да Исус Христос није сматрао Лазара за умрдог, но само у силном заносу." Но како је он знао да је Љзар у заносу? „Њему је дошао други весник, који га је о томе известио." Но с каким правом они предпостављају другога гласоношу? Зар да попуне празнину ? Мсђутим ученици заиста су разумеди да он говори о сну не смртном: онда му рекоше ученици његови: Тосиоде! ако је засиао устаКе. А Исус им рече за смрт негову, а они мишљаху да говори за сиавање сна. (ст. 12. 13) Тада им Исус уираво каза: Лазар умре. Ст. 15: И мило ми је вас ради што нисам био онамо да верујете: него хајдемо к њему. „Радујте се што ја нисам био тамо: јер иначе ваша би вера пада. Но сад да идемо те да опробамо средства да га спасемо. Ако нам" пође за руком, те га снасемо, — добро; а ако не, није до нас кривица: јер не бејасмо тамо." И то морамо протумачити! Мило мије вас ради. Исус Христос радује се за своје ученике што се није налазио код Л.азара за време његове болести; јер да се је тамо налазио, то би га он курталисао болести, п не би му дао да умре — и тнме би удалио од себе нрилику, да учини најзначајније чудо, које је бнло преко нужно, ради поткренлења њихова у вери: мило мије ради вас, да верујете. — Кажу: „Он је могао бити код Лазара и пустити га да умре, па опет после да га васкрсне." Но такав поступак био би веома. жесток према Лазару и несвојствен у одношају према самом њему. Ст. 20—^24: Еад Марта дакле чу да Исус иде, изађе иредањ а Марија сеђаше дома. Онда рече Марта Исусу: Госиоде! да си био овде не би мој брат умр"о. А и сад знам да што заиштеш у Бога да&е ти Бог. Исус јој рече: брат Ке твој устати. Марта му рече: знам да &е устати о васкрсењу у иоследњи дан. „Исус Христос утврдо не обећава васкрсење, но говори сумњиво: — може бити моћи ће се Лазар од смрти осдободити, а може бити не; иди речи Исуса Христа односе се више к будућем васкрсењу, као што их је и Марта разумеда." Заиста постоји нека скривеност у речнма Исуса Христа; но она никако није произдазида отуда, што он није био сигуран да