Školski list

давао, но испитивао, дотле већ свршено иродудирао, да је најпре прозивао дете, па онда питања стављао и питања на неколико деце уирављао, погрешну разлику између села и варопш изводио, иије стране света но само лево, десно, напред, натраг са децом сномињао. Ово је изазвало између чланова на збору живу преиирку за и против предавача, при којој је учитељица Рудића учествовала побијајући оне, који тврдише, да је врло рано при овој земљописној лекцији о странама света говорити. (Ал' ено у „Упуству за иредавање вечбања у говору и разумевању," дакле пре земљописа на с. 137. уче се у I. и П. р. стране света. Извештач.) (Свршиће се.) (Објава кр. гик. надзорништва бачког). Г. кр. уг. министар богачасти и јавне наставе под 29. маја о. г. наредиоје, да се у време овогодишњег летњег шк. одмора у Баји држи шестнедељни накнадни учевни течај мађарског језика за народне учитеље, који мађарски незнају. Овај течај ће се отворити 12. Јулија (30. Јунија) у 8 часова у јутру у државној учитељској школи, а примају се у њега у служби иалазећи се учитељи, који мађарски или сасвим незнају или само мало знају. Сваки учитељ добија за време шестнедељног течаја дневнице од 70 новчића; путне трошкове сносе дотичне онштине; за безплатне или јеФтине станове постараће се уирава држ. учитељске школе. С тога се позивају учитељи, који иа овом течају учесгвовати желе, да се 11. јула (29. јуна) о. г. код управе бајске државне учитељске школе пријаве. У Сомбору, % јуна 1880. Фрањо ЦирФус с. р. кр. саветник и бач-бодрошке жупаније шк. надзорник.

КШЖШИ ПРШЗН, 23. „РеЛадодуа I. сНо 1Т2§ојоз1оује ваз^аут 8/јерап Вазаггсек псЈ1:е1ј 1<г. ргерагапсИја п 2а°те1ш 1 ргауј с1ап ћгу. реД. кпЈ1геуио^а зБога. 2а§ге1з, пак1ас1а ћгу. рес1. кпј1иеупо§а зћога. 1880." Књигу ову иаписао је на позив хрватског педагогијског књижевног збора познати наш писатељ г. Стјепан Басаричек са особитом пажљивошћу и тачношћу и то као што сам у предговору вели: „према знанственом суставу хербартоваца а уз то јој је подао биљег изразито хришћански". Нрво мотивује писац тим, што се иедагогијска правила најдосљедније и нај-