Školski list

— 116 —

имају такође и из мађарског језика на свршетку идуће школске године исиит нолагати. — Јован Шикоиарија, Милева Крстићева и Љубица Гргурова упућени су, да до три месеца ионово нолажу испит из мађарског језика. — Напоследку Даринка Томићева испитана учитељица (од г. 1884) из Вршца, која је на свршетку ове школске године из мађарског језика ионављача исцит, добила је, по гсасу горњега дописа, овом нриликом, оснособљење и из мађарског језика. У Сомбору, 2. Јулија 1886. Никола 23. БукиКевиК, србске учитељске школе Сомборске уиравитељ. РАСПОРЕД ЛЕКЦИЈ& У ДРУГОМ РАЗРЕДУ СРБСКБ ОСНОВНЕ ШКОЈ1К (на основу наставног пдана за србске пародне учитеље — изданог од вис. срб. народног Школског Савета под 6. (18.) Јулија 1878. бр. 34.) IV. Рачун. За наставу у рачуну узети се има у другом разреду сваки дан 3 / 4 часа, то чини на пет школских дана 3 3 / 4 часа, подељено у пет лекција. Прописано је, да се у овом разр°ду учи бројање и сва четири вида рачуна у бројном простору од 20 —100, идући сваког месеца са једном десетицом у напред. Уз то се има особито учити таблица множења и иознавање новаца и мера. Главни је носао рачун на памет, а уз то се само бројке (цифре) и знаци рачунски уче нисати и бележити. Деца имају Рачуницу II. од С. Коњовића IV. издање. Рачунско градиво у бројном иростору до стотине расиоредити вал^а овако: Првог школског месеца : Прве недеље: 1. и 2. лекција- Понавља се бројање од 1 — 20 и наиисивање бројака. — 3 , 4. и 5. лекц. Повавља се сабирање на иамет у истом бројном простору додавајући јединице на јединице најнре без иреламања, на опда са преламањем. Показује се знак сабирања (-(-) * уче се деца но учитељевом упугству у стуицу бележити оно, што саберу ; п. пр. 5+7 7; 7-[-2=9 и т. д. Друге недеље: 1. л. Понавља се одузимање у бројном просто ру од 20 без преламања. — 2. л. То исто али са преламањем на десетици. — 2. и 3. л. Учи се знак одузимања и ради се одузимање у ступцу од 20 све по 3 или но 4. — 4. л. То исто. — 5. л. Растварање у бројном простору до 20. Треће недеље: 1. л. Понавља се множење основе 2 са 2, 3, 4 и 5. — 2. Множење исте основе са 6, 7, 8, 9 и 10. — 3. л„ Садржавање броја 2 у свлма птрним бројевима од 4—20 (само на цамет). — 4. Делење бро јева иарнлх од броја 4—20; на двоје. — Познавање половане. Уз то се ове нрве трл недеље уводе ученици у гпзнавањз новчића , десетака, двајестака, и у познавање мера (литре, метар и т. д.) као и упознавање туцета, месеци, седмица и дана и уиотребљује се пракгични примери рачунски (види стр. 8. Рачунице II. С. К.). Четврте недеље. 1. и 2. л. Познавање и напасавање бројева од 20—30. Сравњују се међу собом једна, двз и три десетице на рачун&љци,