Srpski književni glasnik

2 вана на јавном претресу, пошто се у њој сви општи по слови путем јавна претреса свршавају. Из овога би изи шло, да су стари Атињани поглавито зато постали.

прогресиван народ што су живели у једној републици, = где je било слободно све подврћи критици, па еледетвено и најетарије народне обичаје, У сваком елучају, | после прве фазе учвршћивања. обичаја. треба да дође друга. једна фаза, фаза критиковања. обичаја. јер Maпретка може бити само по ту цену. Има народа вија:

нису никада ни били народи У правом ве речи. | Има | других парола који су етупили. истина. у прву фазу, али су у њој и остали, — који нису били у стању прећи“ ју и другу bar. и ти се народи сматрају данас као непрогреств а

су били у стању проћи кроз обе фазе, и И еу се ли кеј показали, како je кад требало, и довољно стални, и довољно. променљиви. #80

То је. у кратко. основна замисао ове Беџхотове: pa справе. Ми налазимо да је она. у главном, тачна. Одиета. има“ 2, народа прогресивних и народа непрогрееивних. и што је ва- о и

9

HO. pore ивност се DOS сас тоји у њиховој способности 6

опет, у у а неспособности да живе друкчије но што су. им претни живели. Нама се само чини ла Port: ниједовов

њеним републиканским ~ установама. Та влада И де на јавном претресу о којој говори Беуџхот, није постојала 4 само у Атини, већ мање више у свима градским државама. старог века. Апеолутистичка. владавина била је специалMOCI великих територпалних држава Петока. Међутим, од. | евих слободних градеких држава, Атина је једина била. li ње у eni емиелу речи прогресивна (Рим, наравно, изу Из Ф мајући). Сам Беџхот признаје да су за републиканске |

_

Ри

установе знали и EO li Карта ина, и опет те etar :