Srpski sion
О тр . 4.
СРПСКИ СИОН."
БР. 1.
пода Исуса Хрисча и Иреблагословене Матере ]:Бегове, ни чије се више зачеће и рођеље не светкује, само Јованово. Зачеће св. Јована светкује св. нрква 23. септембра, и ево како му ноје: Весблнтсл тварк в 'а зачатТи твоед\% пррочЕ и пргЕче, ир гитЕлк* Ј лулнне : Б жтвсиное твое рожджУе прЕДЗнллин^Ета н^л\х Влчше ржтво. Блго!5стр6ЕН1ШИ свНктнлкникх прнос^фндгш ск-ћтл. Же ниул др^гх, слнцл сллвм КЕЛИКУД св -ћтОНОСЕЦХ, ЖИКК1Н гллсх Е ж Т а О ловл , НрТЕЧЛ пришЕСтвТд ГдНА, ДгГЛАСКНЛ\7, ПрМГЛДШЕНТЕЛЛХ НИН'ћ ЗЛЧНилетсд . В еселнтса ск-Ктли; За \*лрТл великш со СЛЛКН010 @лТСЛВЕТ010 СОИрУЖНИЦНО, достоини? ;Злчинл1оц1Е 1и>лннл ПртЕч^, егожЕ Др\*^ггЕлх влгов-ксти р^д В аса, н челок' К цк1 достодолжни иочтил\х, мки> тлнннпкл влгти, Рођење св. Јована нретече Христова, светкује света црква 24 ог јуна, и ево како му поје : Д неск гллсх ©ловл, гл^су , зл НЕВ^рТЕ ДЕрЖИЛ\ћ.1И, рЛЗр^Ш^ЕТХ ОТЕЧК, И ЦрКВИ 111ВЛАЕТ7. влгоч <{Д1Е, С0$ЗК1 НЕПЛОДСТВТ а рл3р'ћшлд ЛАЛТЕрНИ: СВ'|1Т1Л11ИК7. СВ'11'Га ПрЕД ГрАДЕТа, злрл СЛНЦЛ ПрЛКДМ ВОЗВ-ћфЛЕТЖ ПриШЕСТВ1Е, В7» СОЗДЛН1Е КС|[\-7. и СГНТЕ д^шл нлШИ\-7.. БжТ (0 О л 0 К !5 Х о ТА 1| Ј >5 Ц) Д в К1 рОДИТИСА, Дгглж Ш СТЛрЧЕСКИуа ЧрЕСЛХ ПрОИС\*ОДИТ 'а, ВЕЛИКТн И7. рОЖДЕННк1\*7. ЖЕНЛЛ\И II ПррОК\УВХ ПрЕВКШшТЛ. МкНСА ДНЕС7, ВЕЛИКТн ПрТЕЧЛ (V НЕПЛОДНк1\*Х Л0ЖЕСН7, блТСЛВЕТИ ПрОИЗШЕДХ ПОлТи ес Г 1\-'а ирр6кив7. пррбкх. П оклан Т е иКЕрЗЕСА ТКОИ/\\!А рОЖДЕСТВ0Л\7., (фТЕЧЕ И ПрОПСВ'1'.ДНИЧЕ. Тк'| ВО 6ДИ1ГА прОИОК^ДЛЛЖ всн, КЗК1 кда: покл Д теса : Цртко Н вное нривлижисА И исток и запад славе и светкују рођење светог Јована нретече. И ево како западни учитељ, блажени Августин, беседоваше на дан нразника рођења Јованова: „Данас светкујемо ми. вазљубљена браћо, рођење светог Јована. Така се част не указује ннједномеод светитеља... 0 величини Јовановој, засведочио је сам Спаситељ наш.,, Он нревасходи све. над свима има првенства; сваки, који је од жене рођен, нижи је од Јована." „Каже ли ко год, ако је Јоваи вишп од свију који су од жене рођенн то је ли он виши и од Спаситеља? Да не буде тако! Јован је син жене: Христос Син Дјеве. Рођење Господа само се с тога упоређује с рођењем Јовановим, да би се
Господ у упоређењу с човеком јавио не страним природи човечијој... Јован је човек, а Христос Бог. Да се понизи човек, Јован се родио када дани постају краћи; да се узвелича Бог, Христос се родпо, када дани стадоше растети. Ето велпке тајне : за то и светкујемо рођење Јованово, као и рођење Ис. Христово, јер је једно и друго рођење тајна: једно тајна — понижења, друго — тајна узвпшења нашег. И тако умалисмо се у човеку, да би се увеличали у Богу: понизисмо се у себи самим, да се у њему узвисимо. Нека се умнри и стиша човечија гордост, нека се вазвелича божије милосрђе. Ономе ифили^и да расте , нама да се ионижујемо, Та се тајна открила п у страдању обојпце. Да би се понизио човек, одсекоше Јовану главу, да би се вазвеличао Бог — приковаше Исуса на дрво".,. ,.И тако, наставља блажени Августпн, ако желимо овај свети дан светковати, не само у телесној већ п у духовној радости, приправљајмо се колико год можемо, да срца наша отворимо милостињи и да очувамо мира са свима. Само тако ћемо добити и измолпти од Јована оно, што га будемо молили, ако увиди, да му празновање обављамо у мпру, уздржању и непорочностп." Да нам ноклони ово Господ Исус Христос, који жпви с Оцем п Светим Духом и који дарује у векове! ПИСМО II. Осим празника зачећа и рођења светог Јована Крститеља, светкује света прав'ославна црква У.-ог јануара, Сабор Јована Крститеља^ 29.-ог августа, Усековање главе Јовановеј 24.-ог Фебруара I. и II. обрешење гла.ве Јов. Ер. Ни један од светитеља божпјих не светкује се толико, као св. Јован. Да проговоримо о овим празницима. 1.) На дан Сабора св. Јована Крститеља, светацрква нарочито поје крштење Господа нашег Исуса Христа од Јована, ио том и Кр ститеља, Во ПЛОТИ св -ћтИЛНИЧЕ, ПрЕТЕЧЕ ОпС0К'А, ПрОЗАВЕШЕ НЕПлбдНК!А Др ^же с8флги> Ш Д ,вк1, ©л\> З же КЗМГрЛНкЛШ ко оу-тров-ћ поклоннлса еси и крестнлх еси вх водл\-% 1ордлнски\-А : О его МОЛИ, Л\ОЛИЛ\СА, ПррОЧЕ, П\\*51|1И\-7, НЗБ +.ЖЛ-