Srpski sion
С тр . 442.
„СРПСКИ ( 1И>11."
Б р . 27.
употребљавање, изведени промаљивањем мушких наногвица. Шивење. — Набирање. — Прошав. — Ретки прошав. — Покрстица. — Бедежење тканина. (Вежба ее најпре на канави, јаком конопљаном платну — а за тим на разним предметима.) IV. РАЗРЕД. Промаљивање. — Узорци с тежим очицама. — Плетење. — Уплетивање пете. — Везење. — Прегледалице (МегкШсћ). (Вежба се најпре на комаду платна.) Шивење. — Пошав и обшав. — Протушав. — Шав за игле. — Крпљење рубља. — Тунеско промаљивање ; врпање (уплетивање нпти) глаткога рубља и плетива. Б.) КУЋАРСТВО. IV. РАЗРЕД. Упућивање женске младежи у најглавнија правила уреднога кућарства разговором и за време учења ручнога рада, и то : Својства добре кућанице. — Храна. — Справљање и похрањивање живежа. — Чистоћа руха. — Стан. Чишћење намештаја, посуђа и стакленине. Познавање пређе, памука, тканине и другог градива. — Огрев. — Осветљење. — Сапун. Поступак са млађима (служавкама). — Нега болесника. — Прва номоћ у нужди. VII. КРАСНОПИС, Наставна цел: Разговетно, чисто и правилно писање ћирилицом и латинпцом. I. РАЗРЕД. Писање у свези са читањем само ћирилицом. II. РАЗРЕД. Вежбање у писању по генетичком развитку писмена ћирилицом и латиницом. — Арапске бројке до 100. Вежбање у лепом писању почетних великих писмена. Преписивање пословица и реченица ио прегледалици на табли лепо писаној. III. РАЗРЕД. Вежбање у писању по казивању (диктандо) реченица, које садрже у себи правила живота и које ученици најпре на изуст науче. — Написано ћирилицом има се по том преписивати и латиницом. — Пиеање арапских бројака до 1000. — Познавање римских бројака до XX.
IV. РАЗРЕД. Наставак леиог писања диктандо ћирилицом и латиницом са непрестаним обзиром на велика ПР1Смена. — Пишу се на изуст научене пословице, и мудре изреке. — Арапске циоре до милиона. Писање римских бројева до М. — Разломци. — Римске циФре. VIII. ЦРТАЊЕ. Наставна цел: Будити осећаје према лепим облицима, а руку и око вежбати у мерењу, распознавању и цртању предмета, ограшгтених цртама и равнинама. I. РАЗРЕД. У свези са очигледном наставом на таблици по узорима и буквару. II. РАЗРЕД. Правци и углови и цртање најпростијих ликова по прегледалицама нацртаним на школској табли. III. РАЗРЕД. Четвероуголници и троуголници и разни облици на том основу по прегледалицама нацртаним на школској табли. IV. РАЗАРЕД. Понављање градива III. разреда. II. ЦРКВЕНО ПОЈАЊЕ И СВЕТОВНО ПЕВАЊЕ. Наставна цел: Младеж се има осиособити, да може правилно и благогласно појати најобичније црквене песме, што се у православној цркви употребљавају. Те црквене песме ученици III. и IV. разреда под уиравом својега учитеља имају на недељном и празничном богослужењу у цркви складно појати. Уз то се има настојавати, да се појањем црквених песама, племенита чувствозања лепоте, благонравности и побожности у младежи буде и негују. У часовима за наставу у српском језику одређенима, уче се и световне песме певати и то оне, што се у читанкама налазе и настоји се, да се певањем тих песама оплемењује срце и оживљује родољубно чувство у школске младежи. :ће се.)