Srpski sion
НШМИ ЛИСТ 31 ЦРКВЕНО - ПРОСВЕТНЕ И АВТОНОШНЕ ПОТРЕБЕ СРТТСКЕ ПРАВОСЈ1АВНЕ МИТРОПОЛИЈЕ КАРЛОВАЧКЕ. СА ВЛАГОСЛОВОМ СВЕТОГ СИНОДА.
ВЈ1АСНИК: Њ. Светоет Српеки Патријарх Георгије.
уредник: Пр®тојереј Јован Јеремић. II.1.1..«.. 11 |ТП ПТГГ. II. 1Т1 мП I ј |ТП7|7|
Ј Ср. Карловцима у недељу 3. марта 1896.
0 учешћу световњака при избору епиекопа. С правно исторј1јског гледишта. (Наставак) Важео је за решавање овог иитања 4 иравило првог васељ. сабора. Текст му гласж : ЈЕигоскоп треба понајпре ([хаХгата Бевер. преводи ш-ах 1 т е, НеГе1е е1 е п Н \ с ћ, Милаш ;// оп11е) да буде посшављен (халКатааЗт) од свију (т. ј . епискома) у еиархији, и ако је шо шешко, било због какве велике певоље, било због даљине пуша, нека се скупе свега шројца и уз ирисшанак одсушних. који тисмено гласају, нека се изврши хирошонија; иошврда свега шога нека у свакој еиархији ирииада мишроиолишу. За допуну и разјашњење овом канону можемо навести један део 6 кан. исшог сабора: ако когод иосшане еиискоиом без ириволе мишрошлишове, велики сабор (овај) одређује, да не сме бгти еиискои. Ако ли
се иак оиЛем гласу свију ио закону и иравилу црквеном двојца или шројца због џандрљивосши устрошиве, нека важи глас веЛине Да видимо како су разни тумачи разумели овај канон. Зонара вели, да неки налазе контрадикцију међу овим каноном и првим апостолским, који тражи за хиротонију бар два епископа (овај три). Ту контрадикдију уклања Зонара тим, што тврди, да у првом апостолском канону хиротонија значи посвећивање, полагање руку, а у овом значи избор. (Да се у овом канону заиста о избору говори јасно је из самог текста). Валсамон у свом тумачењу додирује питање о учествовању народа у избору епископа и каже, да је пре бирала предстојнике множина грађана, али се то божанственим оцима није свидело, да се не би разглабао од световњака живот свештених људи, те су одредили, да у свакој епархији (значи митрополији^ обласни епископи бирају епископе. Бевериџе у својим анотацијама