Srpski sion
Б р . 22
„СРПСКИ СИОН."
С тр . 361.
иута иређе, или: та чуо сам прави правНати глае иокојног Нетра или Павла. Нијеете ви иишта видјели и иијесте ништ; 1 ,, (јулн. Иреварило вас је око, или ухо; она(јилИ ете моЈкДа н.ешто, о чем нијесте лналн што је, М у страху и у.збуђеиости видјели сте и чулИ опо, чега у истину иије било. Та како можете и мислити, да ће Бог — јер без њега не може ништа ! бити — иослати нред вас какво нлантило, каД у иоћном мраку лутате, тражећи заостало које Марвипче своје, или идете да ј нриназите сиротин,у своју, па коју можда вреба зао човјек, или горско звијере?! Ако вјерујете у светињу Божју, онда сва та своја тренутна и бесмиелена нривиђења можете нрииисивати чему хоћете, али никада не смијете рећи и клети се, да сте чндјели оно, што вам се причиња. Једино можете рећи : учинило ми се да видим то н то, али ие знам шта је било. Исто тако, да сте ви чврсто у души својој држали опо, што о Богу знате и да сте знали, што Црква учи о чуду, ви би одмах знали, што треба да држите и о приповијеткама о чуду оном код св Петра Чврстеца. Чим ете сазнали, да се она в госпа" сакрила у њеку јаму, одмах сте могли :шати, да ту није чист иосао. Јер кад Бог чудо чини, или кад Ои даде власт њеком, да чудо свијету покаже, онда ту више пе може бити скривања каквог, пего се ради евијету па видику. Сили Божјој не може бити потребе, да се крије но јамама Кад се она показује, оида се отвора и пебо и земља и све, да је види. А ви који сте ишли тамо, што сте видјели? Ништа. Но рецимо, да силни опај свијет. што се тамо скуиио био, пије био достојан, да угледа лице пресвете Богородице и да је воља Божја била, да само њих двоје троје могу је видјети н чути и другима опда казивати опо, што виде и чују. Па и у таквом елучају ви сте се могли за час увјерити, да ли је ту збиља право чудс. Морали сте еамо мислитИ овако: Бог једини чини чудеса, а Он је свет Ако Оп у чудесно дјелање своје посвети кога другог, опда п тај мора бити достојан светиње Божје. А да ли су „мужи 4 они код јаме оне
били такви људи? Бидите, ја не познајем ни једнога, можда су то били по нашем л>удском схватању и добри људи, али вам инак зато могу рећи, да нијесу били такви, да би их Бог могао посветити у тајне Својег свемогућства и свезнања својег. А по чему вам то могу рећи? Ето просто по том, што сам чуо, да је са знањем тих људи, или : бар без њихова приговора доваљано тамо и њеколико судова са вином, из којих се свијету за иовац вино нродавало. А дарови они, што су их од свијета искали? Зар вам то еве не доказује, да су ти л.уди имали у виду пе вашу, него евоју корист и то корист за џеп свој, а не за душу своју?! Па зар би Бог могао такве л>уде изабрати за ванредна и чудесна дјела Своја?! Заиста не би. Бог је творио и твори и твориће чудеса, било сам, било преко својих избраника У говбру овом спомињао сам њека од тих чудеса, која су била у лрошлости. Сва вам нијесам могао набројити, јер дуго би требало, док би овај говор довршио, кад би вам све редом наводио. Доста је да знате, да је већ у прошлости било чудеса, у којима се воља и сила Божја исказивала. И кад се сад иово једно чудо покаже, пгго мислите, може ли опо ма чиме бити у противности са оним, што се већ догодило? Ако знате, да је Бог непромјенљиво вјсчан и ако вјерујете, да је Оп вјечита истипа, онда ће вам лако бити одговорити на моје питање Оно што је Он једиом учинио, не мијења се, и оно, што је Ои једиом рекао, пе нориче се више. Ви вјерујете и у сталпоет одлука земаљскога цара, који је нри свем величанству с.зом ипак човјек који мијења и иоправл>а своје мисли и одлуке За земаљског цара велите ви: царека ее пе пориче А зар се Божја може иорећи? Та Његов.а је куд и камо сталнија и ненромјеиљивија. И на то учење Цркве своје да сте назили, лако би се били увјерили, да је код св. Петра Чврстеца била лаж, а ие чудо. Да, о томе сте се могли увјерити, а да и не идете тамо. Доета је било да сте чули, да ће Мајка Божја свијету казати, када ће бити крај свијету овом. Ако нијеете знали, да је Бог о томе већ казао евоју ријеч, требали сте занитати