Srpski sion

С тр . 306,

СРПСКИ

сион

В р. 10.

Депутација на своје и гостију содержание, на квартире, кухињу и слуге, кола, путни трошак и у готову что јест примила — — — — — 6876*25 18136 04 Примљено 18188-04 Издато 18136-04 неисходит 2Наставиће се.

о трајању мандата екупштинара и одборника. Д- РПо §. 19. II. Б. кр. рескрипта од 10. Авг. 1868. „Скупштинари се бирају на 6 година. Сваке друге године истуна их, изузимајући оне, који су у одбору, једна трећина. — — Таким начином поставша празна места попуњавају се у правилу сваке две године у месецу Јануару. —" IIо §. 38. II. В. „Одборници се бирају на 6 година. Сваке три године, иступа коцком означена половина одборника. који опет изабрани бити могу." Како у кр. рескрипту нема спомзна о потврди обављених избора скупштинара и одборника, од стране ааминистративног односно саборског одбора, а нема спомена с тога, што као што рекосмо у чланку: „О изашиљању изасланика тсонзисшориуалпог или администрашивног одбора у црквене скупшшине и (в. 9. бр.), сабор није хтео да допусти рекурсе против обављених избора скупштинара и одборника, а међутим увукла се пракса, да се против истих избора може поднети рекурс и административном односно и саборском одбору, за чијим се решењима кад-кад и сувише дуго чека; пита се, да л од времена изкоцкане трећине скупштине и половине одбора, до решења рекурса нротив изабрате У 3 скушптинара, односно 1 / 2 одбора, може скупштина и одбор држати седнице, односно да л могу у њима учествовати и искоцкани и решавати одређене им ствари? На то питање ми одговарамо, да дотле, док постоји обичај да се могу рекурси подносити цротив обављених избора, у скуп-

штинама односно одборима имају право гласа и искоцкаии скупштинари и одборници све дотле, док се не донесе решење правомоћно на поднесене рекурсе, односчо не потврде новоизабрани. За овакав одговор, ево и доказа. Скупштина и одбор су перманентна тела. Њихов рад не сме трпети прекида због обнављања, и они раде своје послове са прописаним бројем скупштинара и одборника, без обзира да л је њихов скунштински и одборски мандат истекао или не, и да л су на њихова места изабрати други. Они морају радити с њима своје послове с тога, што су они потврђени за скушптинаре и одборнике, а не могу их радити са новоизабранима, против којих је поднесен рекурс, те се и не зна, да л они у опште и могу бити скунштинари и одборници, односно до њихове иотврде. Како се у нашим црквено народним установама у ногледу трајања мандата чланова разних одбора, којимаје одређени рок трајања мандата истекао, не налази никаквог одређења, сем у саборском устројству од 1875., у ком се у §. 21. вели, да овлашћење саборског одбора траје за цело време саборске периоде, а у сваком случају дотле, док га новосаставши се сабор избором других чланова не замени"; јасно је, да аналогно томе и мандат скупштинара и одборника, који су искоцкани, траје дотле, док их по данашњој пракси не замену потврђени од више власти новоизабрати скупштинари и одборници. Чланови саборског одбора не подлеже ничијој нотврди, по томе новоизабрати ступају у звање одмах по избору. Новоизабрати пак скупштинари и одборници, нодлеже по данашњој пракси потврди и тек се по потврди могу сматрати за праве скушптинаре и одборнике, А да подлеже потврди, то се види из сваке седнице административних одбора. Из извештаја о седници бачког административног одбора од 29. Априла (в. 9. бр. „Митрополијског гласника") види се, да је у њој одобрен избор у више оиштина, где-где избор целокупне скупштине као у Сомбору, где-где пак