Srpski tehnički list — dodatak

Год. ХХ.

„СРПСКИ ТХЕНИЧКИ ЛИСТ“

Стр. 35.

Плоча = тик = 485 0,45. 0,6 Ребрасти лук==--- 3 зе и и 2:70 х 2400. 1,40 = 9800 б,== Оп =4168 кгр. = 1:38 + О, == Ош Шљунак = 1,40. 400 - . . =- 560 кгр. Насип = оое Еола · 1,40% Ж 1600) а и» Е 290--, Плоча . . ...... = 435 , 0,6.0,6 Реррасти лук == === 5 ' 2176 = 2400.14. . . . . = 440 , Са = Ош == 1725 кгр. = 1,78 1. Са = См Шљунак = 1,4. 400 . == 560 кгр. Насип = а · 1,4. 1600 = 670, Плоча . | ка + . = 435 , Ребрасти лук = - .2400.1,40 == 585, 4, == бпу == 2250 кгр 2,251. С; == ОМ Шљунак = 1,60. 400. · == 640 кгр. Насип == па 1,4. 1600 — 1280, Плоча . с... . . . . = 4355 , " Ребрасти лук — | 1: .2400.1,40 = 700,

С; = Оу = 3055 кгр. а) Промашрање сопствене тежине

3,05 Д

Ослоначка линија притиска од средине ослоначке фуге одстоји вертикално за [5 6.1,10

=

5 5 = 1,82 м.

а лежи паралелно са линијом која спаја ослонце!) на овој правој пресецају се сви ослоначки притисци. Друга једна права, Ао — Во је за

Пат,

8 8 удаљена од ослоначких средина и паралелна је са ослоначком линијом притисака.

Сад се према слици 111 конструишу ослоначки притисци од изолованих терета. Нпр. графијски прорачун за ламелу ТУ извршен је на след. начин: сравни сл. 161.)

1) Ослоначка линија притисака је права линија, јер плитке лучне осе врло мало одступају од параболног облика,

Одстојање средине ламеле од темена х — 4,90 см.

Леви ослоначки притисак изолованог терета Су == 2,25 |. пресеца управну на ослонцу у висини у испод праве Ао Во а десни ослоначки притисак пресеца одговарајућу управну на одсечку У" испод Во и онда је:

„— и у = а о х 15 1[- 2х 15 х (о ______-|- --- 0,35 т. 14,40 + 2. 4,90 8 ! 8 у! ни 1 = 110 15 ( —х ) 15 У 14,40 ____________- | == | ВА пи, 5 ава пе

На овај начин се извршује и конструкција и осталих ослоначких притисака. Одстојања у иу за све ламеле изложена су у следећој табели:

Одстојање . 2 У М од темена | | Сл 0,70 т. 0,54 т 0,65 т. Сп 2.107. 0,46, 0,88 , Ош 3,50 , 0,395. 115, Слу 4,90 ,„ 0,85- , 184 , Су 6,50, 0,31 , 6,05,

За терете С, до О; лево од темена ослоначки су притисци за сопствени терет симетрични десној полутини свода.

Сад се лежишни притисци једне стране нпр. леве по реду („ЕК КЊ ЊЕ, К Ки Биш Ку Ку) сложе у један влак сила

За резултанту К добија се В = 26,91. Положај ове силе добија се из верижног влака са полом О.— К пресеца ослоначку фугу у а.

Пренесимо на многоугаоник ослоначког притиска тежине ламела леве сводне половине, па ће се добити нови верижни влак (пол О') сводне потпорне линије за сопствени терет почев од тачке а. Хоризонтални потисак Н мора бити хоризонталан што се добија и конструкцијом.

Десна половина потпорне линије је симетрична са левом, за то и није конструнсана.

5.) Промашрање прелазног шерета.

Линије притисака за покретно оптерећење од парног ваљка сл. 17,51. стварне тежине одређене су за најнеповољнији положај терета, и тежина ваљка редукована је на 11: површине. На овај начин је рачун простији и без утицаја на тачност статичког испитивања.

На 1 м: долази: