Srpski tehnički list

— 182 —

Чл, 39 — Прима се,

Чл. 40 (ступање у држ. службу).

„Д. Мирковић објашњава да по пројекту и приватни инжењери могу добити државну службу само не за шефове одељења, начелнике ни инспекторе; тражи да се то ограничење изостави.

М. С. Милошевић противан је томе да приватни (самоуправни општински и цивилни) инжењери могу постати начелници и инспектори. Они у приватној служби имају већу плату него у лржавној, те им после не траба дати више положаје у Министарству. Треба им само признати да се у скали инжењерској могу изједначити са својим друговима, али не дати им за инспекторе.

Д. Мирковић наводи, дау приватној служби може да буде искуснијих и спремнијих инжењера него у државној служби и они могу врло згодно да послуже на положају инспектора, где је баш и потребна већа пракса и искуство.

М. С. Милошевић вели да се приватнима за начелника и може дати, али за инспектора никако, треба тражити да имају бар 5 година државне службе.

Ј. Смедеревац вели да оба предговорника имају право. Ко више ради, тај има више знања и праксе; али је и администрација важна ствар, те предлаже услов: да су приватни бар 3 год. били у државној служби, па тек онда да могу постати инспектори.

П. Гагић налози да су за инспекције баш добро дошли приватни практичари.

М. Ј. Смиљанић такође је мишљења да и код ових положаја треба оставити слободну угакмицу и дозволити то и приватним инжењерима, само им тражити бар 3. год. државне службе.

Вл. Митровић одговара г. Милошевићу и истиче да су сад најбољи инжењери бивали у општинској и приватној пракси. Код нас нема још довољно инжењера и конкуренције, те ако се ово право закрати, окрузи и општине остали би без инжењера и без техничких радова. Чак не треба им ни оставке тражити, већ држава треба да им даје осуство,

М. С. Милошевић тражи да за самоуправне инжењере важи закон као да су у државној служби. Али, кад приватни улазе у државну службу, има код државних незадовољства. Нарочито на положај инспектора треба да се долази редовним путем. Приватни инжењери јесу добри, али има и државних добрих. Тражи да приватни морају провести у државној служби пип три године па да мо-

гу постати инспектори. У државној служби су дру-

ги погледи и то приватни морају претходно проучити. Дим. Наумовић тражи да се унесе у закон да инжењери домородци имају првенство према странцима.

Чл. 41 — Прима се.

СП 8 ђ

Чл. 48 (о додацима)

Ст Мпросављевић тражи да се одреди дневница 8 дин. километража 0,50 дин. и путовање жељезницом 0.15 дин./км.

М. С. Милошевић је за то да се додатак даје по количини рада. Напомиње да су теренски додаци унети у жељезн. закон и тиме осигурани; до сад је све почивало на правилнику. Сад ће и министар помоћи наше захтеве и поправити оно што је би-

| ло, и ако посланици на ово лопреко гледају.

За тим је овај скуп закључен у 7'/, сати увече, а следећи заказан за 10 11911 по подне.

ВЕСТИ.

Грађење доњег строја за гвоздени мост преко реке Чемернице код Прељине, на путу Г. Милановац—'Чачак и израда једног водоплавског пропуста код овога моста, уступљена је решењем Министарског Савета од 18 фебр. ове год. г. Сретену М. Сретеновићу предузимачу из Гор. Милановца за 67.450 дин. ниже од предрачунске суме за 1009, дин. што даје попуст 1,47 %

Нов камени мост од 7. м. отвора сагра. диће се ове год. преко потока Буковца у селу „Мрчајевци“ на окр. путу Чачак — Крагујевац, по пројекту окр. инжењера г. Влад Р. Вишека.

Предрачунска је сума 13794,07 дин.

Нов камени мост од 6,30 м. распона саградиће се ове год. преко реке Јелашничке на путу Јелашница—Д. Студена по пројекту окр. инж. Драг. Милићевића.

Предрачунска је сума 4276,54 дин.

Камени пропуст од 2.м.отвора саградиће се ове год. преко потока у атару Брусничком, на путу Г. Милановац — Чачак по пројекту окр инжењера г. В. Р. Вишека.

Предрачунска је сума 5792,01 дин.

Власник за Удруж. Срп. Инжењ. и Архитекта Влад. П. Митровић ванр: професор Универзитета Одговорни уредник Јефта Т. Стефановић редовни професор Универзитета Штампарија К. Грегорића и Друга — Београд