Topola
се вдада, те да впше не греши. Нн то не може да буде на другоме месту, но зове Мојсеја на гору Спнај? п ту му нх даје. И данашњих в десег заповестп“ божјих с горе су. Пз горе је дакле изишао, с горе је спшао, п у људе дошао један Бог, којп је порушпо све идопе п кумире, и у кога данас верује пол.овина света!... Један пут је повео Христос са собом своја трн ученика: Петра, Јакова и Јована. Кад су би.гп на једноме месту, на један мах Хрпстос се промени у љпду; хаљпне му побеле као снег; јави му се Мојсеј и И.lија, и разговарали су се. Онн су му казивали у напред шта ће шњнм учинпти Јерусалим. Тај тренутак био нм је тако прпјатан, да је Петар хтео, да ту направн трп куће, (кодибе), па да одатде и не нду. А у тај час чу се глас с неба: „Ово је син мој!“.... И знате лл где је ово бшш? Иа гори Тавору. Нпје доста, што је један Бог, Бог отац, сншао с горе међу људе, но п Син Спас мора у њој да се посвети п из ње да пзнесе п донесе „спасење роду људскомеИ И све знаменитостп, и све реткости, и све грдосије, п сва чуда, не могу да изађу из поља, из потока, из села; но све понпче у гори, у шуми. Најсдавнпја асирска краљица старога доба Семирамида, коју народ држи за нешто ванземаљско, небеско, којој приписује внше творевнна и знаменнтости, но што их је она у истини учинида, не може да се родп онде, где се рађају обичнп људи п жене. Оеа онда не бп бида Семирамида. А кад се роди у шумн, у гори; кад је голубови из кљуна мдеком и медом отхране, онда може...
53
БИБЛИСКИ П ИСТОРПСКИ ЗНАЧАЈ