Topola

225

онда се поступа онако као прп учењу вештина у основној школи или у гимназији; а ако се, поред тога, учп и која наука, онда се ово знање иримењује на дотпчни стручнп pad. За сам рад захтева се дуговремено вежбање, дор: се дође до потребних навика или до механпчности у раду. Ученици ће пре п поузданије доћп до савршенства у раду, ако се за то спремају у нарочитпм стручним шкодама, које су сад у неким државама тако разгранате, да готово ни једна врста кориснога рада нпје остала без нарочитих школа. Поступак прп академијском образовању разликује се у неколико од начпна предавања у гимназпји. У самим предавањима влада синтетички метод с монолошким обликом предавања; а у семинарима и другим университетским заводима влада хеуристички метод с диалошким или диспутаторнпм обликом предавања. И овде је потребна с једне стране јасност у предавањима, а с друге стране интересантност прп заједничком претресању научних питања. У аедагошком семинару претресају се обично важнија педагошка питања и оцењују се заједнпчки пробна практична предавања чланова семинара, која они држе у гимназији, после дужега хоспитовања при предавањима дотичнпх проФесора, и пошто се писмеио спреме за предавања по датом им упутству.

47- СамообразовањеОбразовање самога себе у доба зрелости, или још и раније, може бпти успешно само после до-

ПООЕБНА. 11ЕДАГОГИКА