Topola

238

Ми ce овде дотичемо предмета врло тугаљиве прпроде. И ако је од свеопштег п најдубљег пнтереса по и вештво, њега морелпста пзбегава, учитељ од себе одбпја, а родптељ ћутом прелази. ЈБубав полна сматра се као нешто о чему се не сме пред млађпма прословпти, и наша се деца остављају да подрпЈ своје зпање о овом природном закону пз којекаквих романа и пргшоведака. И, ма да сама прпрода ту војује протпву сваке формалностп п стеге, ппак је могуће улптп омладини такве појмсве о карактеру, да опа, бар, буде кадра разликоватп праву љубав од лажне. Не велимо да је мбгуће научитп млад свет, да, кад се заљубп, да се п паметно заљуби; али је могуће научитп га да се брани од онпх опаснпх страстп које лепо име „љубави“ посе. ЈБубг ?, како се данас та реч разуме, п заслуг љ пме које јој је одавно дато пме „буда гаштипе;“ алп љубав у сво Јој чедностп п узвишеној пскреностп, није само плод већ п доказ моралне нам вредности. То је победа несебичне, благородне, над себичном, над саможивом, природом нашом! Посредством ове божанске страсти (љубави) свет сс пепрекпдно подмлађује. То је вечпа песма рода људског. која покреће младост а весели старост, која славп сувременост у светлостп прогалости, п обасјава будупност зрацпма напретка. ЈБубав, која потпче пз поште п уважења, уздиже п одржава чпстоту карактера. Опа тсжп да нас ослободн јарма рођене нам себпчности. п јесте