Učitelj

7

оно то „ма чега“ није онако како га је | природа одредила. Стомак има свој разви- | так и у том развитку тражи извесне прилике. Те прилике то је ово: храна у извесним кременима, да је са својом снагом мања од снаге стомака. Нема ли тога, стомак се онеспособљава, постаје слаб. Када је стомак слаб, какав је човек» На ово питање одговорите ви читаоци.

Међу многим погрешкама у неговању деце, матере греше још и у овоме Матере непојимају ове прилике, које захтева стомак у своме развитку; оне често трпају детету у уста ону рану. коју неможе сто- !

мак скувати. Ваља се чувати од овога. То бар није тешко, а може се свуда применити. Док дете није слободно за јаку рану, док сише не трпајте му леба или друго што. Оно док сише тражи млека, јер је то у стању да свари његов стомак. Не пази ли се на ово, а оно се ради оно, што се ради с дететом кад му се заповеда да ради сувише тежак рад, и долази се до таких последица које чине да је дете жалосно. · . .. Матере, нера дите противно природвим захтевима, ако мислите да не будете горе од онога, што ножем лробада срце

јединчету ! (НАСТАВИЋЕ СЕ.)

Записник ||. редовног састанка

држаног 6. Марта 1888. годинв у Жабару.

Били су: председник П. М Милетић, редов. чланови: Јов. М. Лизић, Митајило Бошковић, Димитријв Бранковић, и деловођа Пера Ј. Игња- | товић. |

|

Прочитан и усвојен записник П редовног састанка.

Џ.

Г. Димитрије Бранковић, учитељ ореовички, који је дошао на збор, изјављује, да, жели ступити у друштво ово зборско, за то | се и уписује у чланство.

Прима се кзнању.

|

|

и. |

Длевни рад био је: |

а) Предавање из српеког језика о „три- |

лозима“ за П1. разр. основ школе од Јов. | М. Лазића, и

6) Предлози појединих чланова. |

|

|

|

1

ЈУ.

Предавач је држао предавање својим ученицима из ЈП. разр о

„прилозима“ У | присуству збора.

По свршеном предавању ученици су отпуштени а по томе држана критика.

После извесног споразума о лржаном предавању, а с погледом на то, да су њиме испуњени и сви потребни услови прописаног упутства — збор одлучује: да је предавање добро, по што га деца довољно појме и схватају, за то се има додати овоме записнику као такво.

џ

Димитрије Бранковић, који је од данас постао чланом зборским, дакле после свршеног распореда о предавањима, и састанцима, пита: да ли може и он држати које предавање пред збором, па ако може, желио би, да му се дозволи с одредбом на коме састанку то може бити.

Преседник Милетић држи да се може г. Бранковићу дозволити, да и он држи које предавање до свршетка ове школске године, пошто ће по израђеном распореду неки чланови и по два пут такова држати. Ово може учинити тако ако се некоме члану умањи које предавање, да би са тим отворило место овоме новом предавачу. А