Učitelj

617

је аута тело теже од просуте воде (његове запремине) а то је запреминска или специфичка тежина тога тела.“

Кад сам ово прочитао пођем даље и наиђем на ово: «Тежиште код правилних тела лако је знати где је; оно је у средини. И ако у тој тачии тело обесимо или подупремо' стајаће у равнотежи, а код неправилних теља морамо тражити тежиште, а оно се тражи овако:“ итд

Оставих ту књижицу, па нађох другу једнога ученика, који је баш ове год. био у У. разр' кад јег. Атанацковић био ревизор пи после малог тражења нађох и прочитах ово: „Разломакн разломком дели се кад се оба разломка доведу у једноимене, па се броитељи поделе а именитвљи се сасвим изоставе; или краће, кад се делилац преокрене, па се помноже бројитељи између себе а именитељи између себе.“

Виспрени ревизоре г. Атанацковићу, како вам се ово допада 2 Ово нису речи које ветар односи, ово стоји напибано руком ђака, који су слушали моја предавања и после прибележавали по нешто важније, да не би заборавили. Је ли ово незнање учитељево или ваше ревизорско да говорите оно што не може постојати.

Ако ово није добро, онда признајем да сам о овим стварима рђав појам дао својим ђацима.

Истина, г' Атанацковићу, ви сте имали вољу да вам ђак прича о сечењу коже на опуту ради заузимања земљишта за Картагену, али случајно, онај ђак или није знао или је погрешно разумео ваше питање, те је причао даљу историју Картагепе. Ја га нисам хтео поправљати, нисам хтео да се мешам онде где сте се ви против упуства министрова мешали, као год и у оном рачуну, који сте задали, па ни сами нисте били кадри да ђака изведете из забуне у коју сте га увукли. Ја сам тада сеирио са вашом виспреношћу, као и онда кад дође на ред пољска привреда. Том приликом ви ми рекосте : «питајте шта хоћете, ја се у томе нилита не разумем.

Ви се, г. Атанацковићу, хвалите за хемију и Физику, а не знате како се с тиме грозно бламирате као ревизор. Ревизор треба. на све једнаку пажњу да обрати, а нарочито на срп, језик и рачун који су предмети језгро у основ. школи; а ви сте се ухватили за предмете које једино знате, а који су у основној школи по важности тек на другом месту. Ноиту сте се тропирали према програму основ. школе. Ви ми пребацујете што нисам познавао мангандиоксид. Ја не знам, г. ревизоре, што толико баш и ударате на то. Уведите у ваш кабинет ваше колеге професоре, нарочито оне, који су пре 10—12 год. свршили школу, а нису се бавили хемијом, па

ћ «УЧИТЕЉ» 41