Učitelj

МУ Ро Ри

767

У интересу напретка школиног, надлежни би ваљало да св обазру више на ову установу, а што би најпрече било и што захтева интерес школе, јесу ови побројани оправдани захтеви:

1.) Да се издржавање школа пренесе од општина на срез, те би се према томе и дела за библиотеке набављала тачније и брже, него што сада бива.

9.) Да стручни људи учине избор ваљаних педагошнких и иначе научних дела, која би се имала у току извесног времена поступно за шљоле набавити.

3.) Да надлежна школска зласт (министарство просвете) и од сада наређује, да се сувремева од стручњака оцењена дела набављају за књижнице основних школа. :

4) Да се учини избор и у српској дечјој књижев“ ности, као да се и од сада наређује, да се нова дела из дечје књижевности набављају

5) Да се такође учини избори код популарних дела, за народ написаних, у којима се било популарише наука (нарочито пољопривредна наука) или износи морална поука или буди национализам (народне умотворипе, 10пуларне историје и др) Такође да се пу будуће наређује, те да се и нова дела те врсте набављају.

6. Пошто је журналистика верни представник сувременог умног кретања, то да се од надлежно стране нареди, те да свака школа мора примати најмање бар један научно-педагошки лист, један књижевни лист, један пољопривредни лист и један дечији лист. О избору листова такође морају бити меродавни стручњаци.

Ето, то захтевају интереси школе н народне образованости, па зато нека се надлежни не «глуше према овим оправданим захтевима.

Још да кажемо коју о уређењу оваквих школских библиотека. Библиотеком би управљао учитељ. Он би на реверс једнога дана у недељи примао и раздавар књиге на прочитање, а такође недељом и празником остављао

#