Učitelj

ПРВА ВЕЏБАЊА У ПИСМЕНИМ САСТАВИМА - 355

Одговор: У школу иду многа деца. Она хоће нешто да науче. Она се зову ученици. Ученици морају пазити.

Узмите сад писаљку ! Напишите у први ред ваше таблице наслов! Које је прво питање Како гласи одговор на исто 2 Напишите тај одговор! Реченица је свршена. Који ћете знак метнутиг Како гласи друго питање% Којом речју почиње одговор 2 Којим ће се словом отпочети иста речти т, д.

[После неколико веџбања могу и деца сама без помоћи учитељеве одговарати на питања која су на табли непрекидно.)

2. Башта.

Ми смо последњи пут читали о башти. Сада ћемо пак нешто о башти и написати. Наслов ће бити нашем задатку:

А

Башта (На табли!)

Чланак се почиње реченицом: Ми идемо у башту. Ту се има много шта видети, Шта најпре видимо # (Много цвеђа) У чланку је поменуто цвеће, које у башти цвета. Питати о томе!

Које цвеће цвета у башти; (Написати !)

[У башти цветају љубичице, руже, лала, каранФили.]

Кад смо га се сити нагледали, погледајмо друго по башти! Наш чланак нас води и другом растињу у башти. Ми треба да знамо које биљке још расту у башти. Како ћете питати, ако хоћете то да. сазнате 2

Које биљке још расту у башти; (Написати !)

[У њој расту још пасуљ, салата, ротква, лук, купус и репа.]

Чланак нас води још даље у башту. Куда онда идемо 2 (Путем) А на чему расте цвеће и биљке, које ми гледамо 2 (На лејама.) Дакле, из чланка још сазнајемо и како је башта подељена. Запитати о томе!

Како је башта подељена 7 (Написати !)

[Башта је подељепа на леје и стазе.]

Сада одговор!

Чланак почиње речима: Ми идемо у башту. Кроз шта се улази

(Кроз вратанца.) Где стоје она2 (На огради.) И о томе стоји у чланку. Ви ћете одговорити сада на питање:

Чиме је башта ограђена (Написати !'

[Башта је ограђена зидом.)

На табли дакле стоји:

Башта,

1. Које цвеће цвета у башти“

9. Које биљке још расту у башти7

3. Како је башта подељена 7