Učitelj

НТИ ИЗ МЕТОДИКЕ

ворима. Он мора свакога ученика познавати и знати колика је способност његова мишљења, па према томе мора и удешавати питања. Испитна питања највише се употребљавају у школи. На нижим ступњима, у млађим разредима, преоблађују питања за ратичлањавање. Питања за развијање употребљавају се код старијих ученика, код којих се претпоставља известан ступањ духовне зрелости и способност самосталног духовног рада.

ХхХШ 0 питањима.

Како се граде питања, или, како се пита, јесте веома важна ствар. (вако питање састављено је из два дела, из онога што је познат и одређен у упитној реченици, и из онога, што је у питању остављен непознат и неодређен и што има тек одговором да се одреди. На пример у питању: Кад је умро Кнез Милош2 умирање је оно што је познато и то је један део, а време смрти то је оно, за што се пита и што треба да дође у одговору као други део.

Ово су особине доброга питања:

1. ПитАњЊЕ МОРА БИТИ ПРАВИЛНО СА СТРАНЕ ЈЕЗИЧНЕ,

Т.Ј. У ПИТАЊУ НЕ СМЕ БИТИ ЈЕЗИЧНИХ ПОГРЕШАКА.

ПРЕМА ОВОМЕ:

а). Упитна речица мора стајати у почетку реченице и иста се не сме заменити каквом свезом или заменицом. Исто тако у сложеним реченицама упитна реченица мора доћи у почетку. Спрам овога не смеју се правити овака питања : Ужице се налази на којој реци“ Највећа река у Србији зове се какод Он, кад је дошао на владу, колико“ му је било година Због што се закалуђерио Стеван

Учитељ 58