Učitelj

. 8 ФРАГМЕНТИ ИЗ МЕТОДИКЕ 559

стуром% Да ли је слепи миш сисар или птица Да ли је Наполеон победио у битци народа код Липиске или су њега победили 2 |

Онај који пита, не сме ни по што појединим гласовима или знацима наговештавати одговоре, на пр. Какав је наш крајг (си..... си..... си..ро... сирома... сиромашан, сиромашан, дабогме !)

8. Питања, којима се ученик води до апсурдума, важна су и могу се местимице врло згодно и корисно употребити. У оваким питањима истиче се контраст (противност) од онога, што би требало ученик да одговори, и то неу упитним реченицама но већином у потврдним или одречним, а ученици, знајући право стање и слушајући апсурдно противно тврђење, траже прави одговор, досећају се, размишљају, јављају се и лепо одговарају. Овака су питања врло згодна у млађим разредима код појединих причица, на пр. у оној причи „Свађа“, у којој се казује како су Петар и Павле, два брата рођена, нашли орах на путу, па се око ораха посвађали док није дошао неки одраслији дечко са стране те их измирио, узевши себи језгру а давши завађеној браћи свакоме по једну празну љуску итд., може се врло лепо пропитати садржина питањима ове врсте. 'Та би питања од прилике била овака: Петар и Павле браћа од стричева (деца се одмах јављају и казују. да су П. и П. браћа рођена), идући кроз шуму, (деца одмах поправљају : идући путем), нађу једну јабуку (деца: ораг), и право та поделе, (деца : посвађају се) итд. Овака питања могу да буду због слободе у изналажењу контраста врло духовита и шаљива, те с тога могу децу јако да занимају и даим чине радост. У причама из животињског света, које деца необично воле, у баснама итд., ова су питања од неоцењене користи. Само и код њих треба наставник да је добро спреман. У крајевима, у којима деца не говоре код куће књижевним језиком своје