Učitelj

910 РАСПРАВЕ и ЧЛАНЦИ

разреду врло дуго, па ипак не могу да пређу у старији разред.“ Ну у сваком случају, за време многогодишњег пребивања у школи тело и ум те деце, тако се много подају различним вежбањима, да деца, после тога постају способна да сама себи зарађују скромно парче хлеба, премда ваља рећи, да њихова радиност остаје увек врло ограничена. |

Пошто слабоумна деца, када дођу чак и у зрелије године, стоје на оном истом нивоу развитка, на коме су и мала деца, и пошто се обучавање њихово врши у главпоме у облику шара и различних послова, то и учионида треба да је тако удешена, како би се све то у њој могло да изводи. Учионица треба да је пространа и само до пола да је запремљена скамлијама, друга половина ваља да је слободна као и у дечијем забавишту за игре, гимнастику и друге сваковрене послове. Ради тих послова ту се налази једап дугачак сто, око кога се наместе клупе са наслоном за ђаке. Учитељ седи међу њима. Ученици за тим столом праве разне фигуре од дрваца, обруча и дашчица; разне ствари од хартије, картона итд. Ако нема нарочите собе за наставна средства, онда се иста држе у орманима, који треба да стоје у самој учионици.

Сем наставних средстава, која, се употребљавају у народној школи, има још и ових:

1) Даска са облицима, за давање појма о облику;

=) Обојене дашчице за давање појма о боји;

3) Два џака са црним, белим или жутим коцкицама у величини од два сантиметра ради очигледног предавања рачуна ;

4) Зату цељ има још неколико рачунских дасака;

5) Сандук са приближно 200 четвртастих дрваца за састављање разних предмета ;

6) Сандук са троугалним и четвороугалним дашчицама за грађење разних површина, а томе је циљ да се

«