Učitelj

702

Надамо се да нам Г. Раша Митровић неће на овоме замерити, јер и он у реферату каже: „Само је много ономе, кога мрзи да чита и да штудира.“

После овога могло би се лепо одговорити на све раније и позније ироничне шале и чуђења од стране Г. Раше Митровића. Раније смо се оградили од свега тога, а овде ћемо додати, да се сада још лакше могу прошумачиши многе напомене 1. Раше Митровића, које су иначе биле неразумљипве.

28. Што се тиче напомена о осталим задацима на стр. 48., 49. и 50., а тако исто и о комбинованим задацима, на томе не треба много речи трошити.

Пре свега, при крају сваке рачунске радње употребљено јеи комбинованих задатака!, те зато их и не треба нарочито по групама распоређивати при крају дељења. Осим тога, често се може у задатку казати резултат, што зависи од природе самог задатка, међутим у зад. 34 није то учињено, те је и напомена неумесна.

29. Све што је Г. Раша Митровић изнео о разломцима, нема вредности. Треба имати на уму да уџбеник није писан за самоуке, и да ни добри ни рђави ђаци не могу извртати, што је у уџбенику — с математичког гледишта — тачно казано.

Свака наука има своје изразе, за које су везани извесни појмови, те према томе нећемо расправљати, шта значи: цела јединица и у опште јединица и њом добивени бројеви и т. д.

Врло је мало уџбеника, у којима се децимали пишу ситнијим цифрама.

У програму стоји: „в) Десетни разломци. Рачунање с њима“. Према томе, програмом није ограничено рачунање с десетним разломцима само до хиљадитих делова. Нећемо набрајатн и друге уџбенике сем поменутих од Мочника и од Амброза и Копецког, у којима се налазе поједини задаци са десетним бројевима од 5—6 децимала. Не знамо да ли у тамошњим школама ђаци у основној школи уче хемију (као што је Г. Раша Митровић нама приметио), али ипак ђаци уче да читају и да рачунају са тако малим бројевима. Бар овим писцима Г. Раша Митровић неће спорити знање методике.

30. Г. Раша Митровић има правилно мишљење, кад каже да децу треба згодним питањима упутити читању десетних разломака.

1 За ово није потребно нарочите наслове метати, јер то из задатка и деца виде.