Učitelj

726

написано: „Законђ твон посредћ чрева моего.“ Овде ће ваљда разумети г. Никетић да се не мисли ни о желудцу ни о пупкуит.д.

већ баш о срцу, а где је оно, то ваљда зна иако је давно престао предавати Познавање Човека. У цркви је г. Никетић могао чути ин

ове речи: „изђ чрева прежде Денници родихљ та“ и још: „и чрево твое пространфе небесђ содфла“. Кад би он знао ове ствари и кад би био мање дрзак он не би ни бубнуо онако у „Учитељу“, па ма то било и противу надзорничке књиге:. Овим довде утврдио сам да г. Никетић не зна шта говори, али субјективни карактер његове критике најбоље се види из тога, што се и у другим уџбеницима из Веронауке, за које г. Никетић пледира, помињу груди а не „чревје“.

Друга „крупна научна погрешка“ је у овоме вели г. Никетић., Ја сам рекао: „Сваки Хришћанин прво се прекрсти, па се Шек онда моли Богу“. Г. Никетић уз то додаје: „Нама се чини да се крстом почиње молитва“.= Овде чак нема ни Часослова, него г. Никетићу се чини. Крупно и научно доиста! Уверен сам, да наши учитељи умеју протумачити, зашто се сваки хришћанин прво прекрсти, па се онда моли Богу, а за оне (ако их случајно има), који би као г. Никетић рекли: „нама се чини“, ево објашњења: Крстећи се пре молитве хришћанин полаже на њу печат, који чини те молитва постаје пријатна (угодна) Богу. Крсним знаком хришћани исказују да. моле од Оца небеснога да испуни њихову молитву не ради њихових заслуга, јер они су грешни људи, већ ради заслуга Спаситеља света, Исуса Христа, који је на крсту пострадао за њих.

Даље иде све „крупније“ и све „научније“ погрешке. — „Ту у тој пећини, у јаслима, на слами, родио се Исус“ рекао сам ја. Г. Никетић са екскламацијама надовезује“ „требало је казати место, где је ово било.“ Дакле, баш тако. Требало је помепути и Витлејем деци у првоме месецу њиховога школовања — пре, но што су из атара свога изишли.

Ја разумем да указ пензионише учитеља, али да се указом пензионише и Педагогика и Методика, то ето доказује г. Никетић. Шта ли би могао рећи какав паметан учитељ тек онда, кад бих ја

доиста првих дана у [ разреду, чак поменуо Палестину, Јудеју и

1 Прочитај Марко 7, 19, Јов. 7, 48. 2 Зар и јеврејска и мухамеданска. 8 „Ама, ама г. надзорниче“. — Учитељ стр. 128.