Učitelj

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД 581

Еапдатетајг ој Сћа- 5«иду, А. Гласилоп ој Тавнпеа апа Обег Какбог5 ја Нштал Реуејортепћ та Ргасиса! АррпсаПолз (Основи штудије детета дискусија о инштиктима и другим факторима у људском развићу о практичким при-

" менама), Ву Едилт А. Каткрајтсе В. 8., М. Рћ., Азшћог ог „Јадапис пе Рзускојогу“.

Ке“ Уотк, 1905., стр. ХХГ + 884. (наставак).

В. Сугестије за посматрања предавгња.

Да ли је лекција (а) преглед или предавање, или (6) излагање нових истина:

Ако је (а) случај, да ли је главна задаћа да се туби или да "се постигне брзина и тачност у оном, што је већ познатог

Да ли учитељ постиже свој успех многим познавањем ·-или он зависи више од интензитета интересовања 2 ,

У колико интересовање и успех зависи од односа рада, употребљених планова и варијетета, што се узима у предавању“ Да ли су сва деца запослена за време наставног часа“

Ако је (6) случај, какав је циљ лекције

1. Предмеш или градиво:

Шта је давано деци; Шта можете рећи с обзиром на количину и аранжовање овог градива и на његову свезу с претходним лекцијама и с оним, што ће доћи%

2. Насшављање:

__ Дали је градиво изложено помоћу објеката, репрезентација објеката (слика, дијаграма, модела, мапа), или помоћу речи (штампаних или усмених), или пак помоћу комбинације двају или више од ових:

Забележиће каква средства (питања или што друго) употребљава учитељ да свеже истине, које су заједно предаване и које воде опћим конклузијама и њиховим апликацијама (применама).

3. Разред:

Да ли је разред пажљив и да ли се интересује • које градиво или начин репрезентовања (излагања) је згодан или незгодан с обзиром на доба, знање, и способности децег

Које духовне силе у главноме употребљава разред: да ли перцептивне, репрезентативне силе или моћ мишљења %

Коју врсту аперцептивног знања репродукује разред: (1) претходно знање једној те истог или другог наставног предмета. или (2) знање, што је добивено изван школе по казивању, проматрању и искуствуг ком степену доводи старо знање у вези са новим, са или без сугестијег Забележите, да ли су добивене опће конклузије коректне, и да ли се оне могу тачно праменити на поједине случајеве. Које сте навике приметили у разреду“