Učitelj

412 УЧИТЕЉ

почетка писања, начин излагања садржине, поздрав, потпис, паковање и адресовање;

в) да садржина писама буде јасна и потпуно позната ученицима, а доцније да је сами ученици измисле и нађу; и

г) да се ученицима обрати пажња, на бирање израза, т. | да, не употребљавају незгодне, неповољне и оштре изразе.

В. Преглед с исправком.

Преглед и исправка писмених састава од велике су потребе и важности. Оваки се ученички рад мора прегледати и поправити. Преглед и исправка могу да се врше на в'ше начина. Најгори је начин, кад наставник покупи ђачке писмене радове, па их однесе у своју собу и тамо их сам прегледа и исправи. Тај је начин прегледа осуђен. При прегледу и исправци ученици треба да суделују активно. Ако су ученици навикнути, да, при писању, сваку своју написану реченицу пажљиво прегледају и у њој грешке поправе, онда ће у њиховим радовима бити знатно мали број грешака. Преглед и поправка треба да се изврши на крају часа. Кад је свршено писање, учитељ нареди једном ученику да устане и да прочита свој написани рад, помињући велика слова и интерпукдионе знаке. За то време, док тај ђак чита, ученици ће сваки у свој рад гледати и грешке исправљати, ако би их у чему било. Учитељ ће пазати да ученик у читању не учини какву погрешку, у ком би га случају учитељ поправио. Ну, учитељ ће опет све ученичке радове прегледати, грешке исправити, ако би их било, и све радове оценити. Може учитељ да нареди, да ученици измењају своје радове и један другоме радове прегледају, и грешке исправе. Али, учитељ ће опет све радове прегледати, исправити и оценити. Овим прегледом ученици се вежбају у читању туђих рукописа, што је од знатне користи за ученике. Може учитељ да узме један од најрђавијих ученичких радова, па га пред ученицима прочита, исправљајући све грешке на табли, џа да га онда врати том ученику, наредивши му, да погрешке у њему исправи. Ученици ће посматрати грешке, које учитељ на табли исправља, па ће и сами своје грешке исправити. учитељ ће, затам, опет извршити супер-преглед, грешке исмравити, ако их буде, и радове оценити.

Кад учитељ врши супер-преглед ученичких радова, он ипак не треба погрешке да исправља, већ треба само да их подвуче црвеним мастилом и означи, па да радове врати ученицима, да грешке исправе ако знају, а ако не знају питаће наставника.

Ако који ученички рад има много грешака или изостављених речи, онда наставник треба да нареди томе ученику, да тај рад наново напише без грешака.

Наставник треба да нареди ученицима, да увек дигну руку и питају наставника, кад нешто не умеју или не знају да напишу или исправе. Ученици ће онда мање грешака правити.