Učitelj

820 УЧИТЕЉ

део слога зове се глас). — Који је први глас у слогу: маг Који је други глас у слогу: маг — Изговори ти први глас од тог слога! — Изговори ти други глас од тог слога! — А како означавамо гласове» — Пазите, ја ћу вам то казати! — /Гласове означавамо шамчкама. — Дакле, како означавамо гласове» (Гласове: означавамо тачкама). — ИМзађи ти, Милане, те на табли означи реч: мати! — Изађи ти, Јована, те означи њене слогове! — Сад. изађи ти, Петре, и означи гласове у првом слогу! (Ђак излази и над цртом која означава први слог пише две тачке у положеном правцу). — Сад ћемо да видимо из колико је гласова састављен други слог! (Учитељ изговара полако други слог: #......1). Од колико сам пута изговорио овај слог — Како се зове сваки део слога» (Сваки се део слога зове глас). Према томе колико гласова има овај слог» — Који је први глас» — Који је други гласе — Како ћемо сад означити гласове у овом другом слогу» (И у овом другом слогу означићемо гласове тачкама). — Извадите таблице и писаљке! — Означите реч: мати! — Означите њене сло-. гове! — Сад означите гласове! — Учитељ иде међу ученике и: уверава се о њиховом раду. — Оставите таблице! — Која је друга. реч у овој реченици» — Колико слогова има та рече — Колико има гласова та реч» — Ако ученик не зна, показаће му наставник.. — Изговори ту реч полако, да се јасно види, колико она има гла-. сова | (И... е). — Који је први гласе — А који је други глас. — Чиме смо означили гласове у првој речи» — Чиме ћемо означити гласове у овој другој речи — Нека изађе један и означи. гласове код речи: ме! — Зашто си написао две тачке испод речи: ме> (Зато, што та реч има два гласа). — Која је трећа реч у овој реченици» — Колико ова реч има слоговарг — Који је први слог> — Који је други слог» — Колико гласова има први слогр — Који је први гласе — А који је други глас» — Нека изађе Н. и означи гласове над слогом: ку!— Који је други слогр — Колико гласова. има тај слог» — Који је први глас» — А који је други гласе Како ћемо да означимо гласове у овом слогуг — Изађи ти, Мирко, и означи те гласове на табли! — Ако учитељ види, да ученици не знају добро да растављају слогове на гласове, треба да узме још. неколико речи и да их раставља овако заједно са ученицима.

Ш

Колико гласова има слог: ма> Колико гласова има слог: мег — А колико гласова има слог: па» — Имају ли слогови у овој.