Učitelj

ДИТАКТИЧКЕ НАПОМЕНЕ О ЛЕПОМ ПИСАЊУ 758. Ене нат ан. И РА АИЗРИК 0 БИ. Во

Сад ћемо да се потрудимо да напишемо тај ред тако исто као што је ту. Хајде ја ћу прво да напишем на мојој табли, а ви гледајте! Пазите како држим креду! У којој ћу линији да пишем». | чему се разликују моје линије од ваших» — Ево, ја ћу да напишем прву реч. — Пробе ради. наставник може да напише прву реч погрешно. Може да не дотера слова до главне линије, да их искриви или наери на коју другу страну, да пише танке црте где треба да буду дебеле и др. При овоме може да пита децу : Јесам ли ово лепо написао» — А зашто нисам» —_ Шта ми не ваља

После написане прве речи наставник нека позове ђаке да тако исто напишу на писанкама, а за време докле ђаци буду то писали наставник треба да иде од скамије до скамије те да пази: како ђаци седе, како држе перо (држаљу) и писанку, како умачу перо у мастило, како повлаче црте, и др... Особито треба да обрати пажњу на ђаке који пишу споро, са страхом да не погреше и с укоченим прстима. Да не би неки много брзали у писању, а други писали и сувише споро, у доцније време и у старијим разредима, може да се заведе писање по такту, бројећи док се напише једна црта, једно слово или једна реч.

За ово угледно писање на великој табли које ће ђаци да подражавају, може наставник да узме и кога ђака који лепо пише. јер ђаци ће с већом вољом да подражавају писање свога друга, но наставниково писање, за које они у напред стеку уверење да га никад не могу онако написати.

После" иаписане прве црте, изводи писање и осталих, док се

се испише први ред треба позвати ђаке да сами исти прегледају сваки свој рад и да виде шта им не ваља. За овим да прегледају један другоме узајамно, и опет да кажу шта коме не ваља. Ово

је потребно ради вежбања у оцењивању рада и да би се нека већ учињена грешка поновила.

слова или речи на исти начин се тако не испише први ред. А кад

/

, Као што је у предњим напоменама поменуто, вежбају поред уочавања учињених грешака и оцењивања туђег рада, још и у читању туђег рукописа. Особиту пажњу наставник треб јер ђаци радо имитирају или подр УЧИТЕЉ

а да обрати на своје писање, ажавају наставников рукопис. 50