Učitelj

ПЕДАГОШКИ ФРАГМЕНТИ те

приписује урастању, спајању погединих душевних тековина. Враћајући се натраг корак по корак, дошли би смо до оног тренутка кад је први пут у дечијој соби или учионици извесна причица, какав објекат или незнатна операција први пут пробудила први нови интерес, и кад се овај са неким урођеним интересом асоцирао. Целокупни наши интереси воде, дакле, порекло од једнога, како изгледа, потпуно безначајног догађаја, који смо ми данас потпуно заборавили. Као што се челе при ројењу придржавају једна за другу, а само се један мали број ухватио за грану и држи све остале, тако су исто и објекти мисли међу собом везани, али за све 06екте првобитни извор интереса налази се у ономе интересу, који је најраније показан према извесном предмету.

Јежевица. Милован Кокић, учитељ.

Скаска као васпитни чинилац.

Као што саопштава „2енасћан Иг радаг. Рзусћојогте“, литерарни одсек учитељског друштва у Штетину, предузео је интересантан и врло оправдан корак — да испита питање о васпитном значају скаске, помоћу нарочите анкете.

Та анкета је, читавом реду лица различних слојева становништва и професије, упутила нарочите листиће с молбом да јој она доставе своје личне опите и своје опажаје по овом предмету. Питања су била ова:

1). Како сте ви стојали у детињству према скаскама 2

2), Како се понашају према скаскама ваша рођена деца; или уопште она деца, коју сте ви имали прилике да посматрате 2

3). Како су утицале скаске на умни развитак вас самих, а како на ону децу коју сте ви посматрали

4). Јесте ли опазили каквих било штетних последица од читања скаска >

Проверавајући с научном обрадом добивене одговоре на ова питања, ово друштво мисли да ће решити спорно питање о томе: каквим начином утичу скаске на психику детета; а уз то да ће оценити и ту врсту литературе с педагошког гледишта.

· Као што је познато, у данашње време, о овом питању и међу школским практичарима, као и међу ученим теоретичарима, владају најсупротнија мишљења. С једне стране указује се на то, да не“ сложна а у исто време примамљујућа фабула скаске, простота и примитивност њеног језика, наивносг појмова и тесна веза садр-

у