Učitelj

816 УЧИТЕЉ

тамо код куће, кад хоћемо да легнемо и спавамо). — Зашто читамо ту молитву > (Ту молитву читамо, да би нам Бог помогао те да осванемо здрави). — А зашто се молимо Богу (Богу се молимо зато, да нам да све што је добро). — Кад кажемо: Легох спаши Бога зваши, шта смо изговорили» — Из чега је састављена свака реченица» — Колико речи има ова реченица2г — Која је прва реч» — Која је друга реч» — Која је трећа реч» — А која је четврта речг — Изађи, Чедомире, на таблу и означи ту реченицу! — Изађи ти и означи њене речи! — Зашто си написао четири мале цртице испод те дугачке црте» (Написао сам четири мале цртице зато, што ова реченица има четири речи).

П

а). Која је прва реч у овој реченици — Сад ћемо, децо, да видимо из којих је делова састављена реч: легох! — Саслушајте, од колико ћу пута да изговорим реч: легох! — Учитељ пљеска рукама и изговара : ле.....20х). — Од колико сам пута изговорио реч: легох 2 (Ви сте од два пута изговорили реч: легох). — Колико сам пута пљеснуо рукама док сам оговорио реч: легох2 Колико сам пута ошворио уста док сам изговорио реч: легох 2 (Два пута). — А колико сам пута затворио уста док сам изговорио реч: легох2 (Два пута). — Дакле, колико делова има реч: легох2 (Реч легох има два дела). — Како се зове сваки део» — Пазите, ја ћу вам то казати! — Сваки се шај део зове слог. — Како се зове сваки овај део речи» (Сваки се тај део речи зове слог). — Који је први слогг — Који је други слог» — Кажи ти, Милане, први слог! — Кажи ти, Миленко, други слог! — Нека један изговори оба слога полако»! — Ко ће сад да изговори оба слога брзо! (Ђак изговори: ле — гох).

6). Како означавамо речи на табли» (Речи на табли означавамо цртицама). — Који ће да изађе и означи на табли реч: легох2 (Ђак излази и пише једну положену цртицу). — Познаје ли се на тој цртици, да ова реч има два слога» (Не познаје). — Сад учитељ подели цртицу једном усправном линијом на два дела. — По-. знаје ли се сад, да ова реч има два слога» (Сад се познаје, да та реч има два слога). — Изговори први слог» — Изговори други слог

в). Извадите таблице! Узмите писаљке! — Означите на таблици реч: легох! — Означите слогове те речи! — Сад учитељ иде међу ученике ради уверавања, да ли су сви правилно означили реч и слогове.