Učitelj

50 | Учи тељ

27 од сто писмених људи, за све време од постанка наших народних школа па до данас, то је доиста тако слаб и недовољан успех с којим нико не може бити задовољан.

Држимо да би.се ови послови одељења за основну на– ставу могли поделити у четири категорије и на четири отсека. · Ми држимо да би се то могло и требало извести на овај начин:

ПРВИ ОТСЕК за управно-административне послове.

1. Архива: деловодство, регистровање, експедиција, уређење архиве. - с

2. Пријем и распоред предмета по отсецима.

3. Старање о отварању нових школа, затварању школа, отварању и затварању одељења у појединим школама, о грађењу нових школских зграда.

4. Преглед и одобравање окр. школских буџета, одлучивање о задужењу и отуђивању школскога имања, старање за извршење законских прописа о уредном издржавању народних школа, о извршењу законских прописа о обавезној настави за сву одраслу децу за школовање,- одобравање о упису деце у основ. школама у изузетним случајевима, и о уредном похођењу школе.

5. Одобравање отварања приватних школа и надзор над њима.

6. Расматрање жалба против решења школских надзорника,

7. Старање и надзор над РА школским имањем и школским фондовима.

Сви остали послови који по природи до; лазе у ову категорију послова“.

ДРУГИ ОТСЕК за персоналне послове.

1. Прикупљање, сређивање и чување свих потребних личних података школских надзорника и учитеља, 2. Постављења школских надзорника, школских управитеља и учитеља народних школа, . _ # Многи од ових административних послова биће по новој уредби пренети на обласне просветне инспекторе, да би се они изводили брже, и да би се на тај начин умањили административни послови у централној просветној управи,